Anonym (Siv) skrev 2024-03-27 19:30:50 följande:
Ni passar inte ihop. Ni har båda ett häftigt temperament och behöver en lugnare partner.
Hur hårt slog du? Blev det ett rött märke i hans ansikte?
Det läskiga med det här är att ni nu har passerat en gräns som man aldrig bör gå över. Det går inte att göra ogjort och om ni stannar med varandra nu så vet ni båda att ni kan slåss och vara riktigt elaka mot varandra utan att det får några konsekvenser. Det är farligt när man har svårt att tygla sitt humör.
Ni behöver ge det en konsekvens om ni ska stanna ihop. Visa varandra att ni inte bara går vidare utan kostnad. Ta en vit månad och gå i terapi för att lära er strategier för att hantera er ilska. Berätta för omgivningen så att de är alerta och ni inte kan smyga med våldet om det händer igen. Känn skammen och möt den i vitögat så ni inte vill hamna här igen.
Är nu inte beredda att göra det jobbet så gå isär direkt. Riskera inte så lättvindigt att förstöra dina barns barndom.
Vi passar ihop på så himla många vis, och har så mycket liknande behov där vi kompletterar varandra. Han är dessutom lugnet själv i vanliga fall och jag är väl mer den med temperament.
Han tyckte det gjorde ont men nä, han hade inget märke alls efter mitt slag om det nu spelar någon roll.
Jag har all min familj och vänner här OM något någonsin kommer hända igen inklusive ett foto sparat från kanske 5 min efter slaget.
Vit månad är han definitivt redo att ta om det skulle få mig att känna mig bättre.