Inlägg från: Anonym (Kvinna...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna...)

Lördag som eskalera

Detta är så läskigt att läsa och jag vill inte egentligen berätta om mig för dig för då får du hopp. Min "särbo " slog mig många ggr. Till slut anmälde släkt, vänner, polis och vården så han blev dömd och satt inne ett bra tag.
    Men det började typ som för MEN efter flera år, 9 månader???? Herregud det kommer eskalera hårt och fort. Snälla prata med familj, vänner och polis NU! DU kommer bli nästa ihjälslagna kvinnan i statistiken om inte du slår ihjäl honom först.

Min man fick terapi och vi lever bra idag. Men vi ångrar den tiden... den tid ni lever i nu. SÖK HJÄLP NU!!!

• Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 19:43:37 följande:

Han är pontentiellt livsfarlig fysiskt. Ts är potentiellt livsfarlig psykisk.

Ingen av dom är bra för den andre och båda är potentiellt livsfarliga för varandra.

Båda är potentiellt livsfarliga både fysiskt och psykiskt. 
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-09 22:23:01 följande:
    Om detta varit hur jag agera på vardaglig basis så hade det varit sant. Dock är inte fallet sådant och därför tänker jag inte belasta vården utan helt enkelt aldrig göra något liknande igen vilket känns extremt lätt att lova
    Hur kan du vara så säker på det? Din nyfunna sambo var troligen rätt påverkad om han druckit extra starka starköl i 6 timmar, men du var nykter och har absolut ingenting att "skylla" på. Så varför skulle inte Du kunna bete dig illa igen? Förstår om han inte gör det igen om han tar det lugnare med alkohol och slipper provokationer. Ni har ju nyss träffats och borde bara vara nyförälskade, inte bråka och slåss. 
    Ni kanske flyttat ihop för snabbt och borde leva särbo ett tag?
  • Anonym (Kvinna...)
    Lynx123 skrev 2024-04-10 06:34:02 följande:

Du gör ju såklart som du vill men om du, trots allt du skriver, ändå har lite självbevarelsedrift kvar, så berätta åtminstone för dina närmaste om vad som hände. Det är jätteviktigt - dels som ett vittnesmål om du blir misshandlad igen, dels som ett test för att se om du verkligen inser allvaret i händelsen. Inga ursäktee! Har du ingen nära vän så ring kvinnojouren och berätta. Från din partners sida är det också ett totalt ultimatum att han inte dricker alkhohol igen - det kommer visa hur seriös han är eller inte. Lycka till!

Att ts sambo hade druckit alkohol vid tillfället vet ingen om det har med saken att göra eller ej. Han k a n s k e inte hade slagit tillbaka (!) om han varit nykter, eller så hade han gjort det i alla fall.
    Så att han aldrig mer ska kunna dricka alkohol pga detta tycker jag inte är rätt. Förutsatt att han i vanliga fall utan provokation inte agerar aggressivt.
  • Anonym (Kvinna...)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-10 06:57:04 följande:
    Är det något att skylla på , att han druckit starköl sedan tidig morgon, när de skulle städa? Om min man gjort det hade jag också blivit jättesur och arg. Det är ju ofattbart dåligt. För mig låter det som alkoholism, kan inte se någon annan förklaring.
    Nej, ingenting är okej att skylla på. Det var därav jag skrev skylla med citationstecken. 

Jag skulle inte anse att han är alkoholist pga att han drack öl kl 8 på morgonen en dag. Krävs mycket mer än så. Det har hänt att jag också druckit öl när jag ska storstäda för att det är så otroligt tråkigt (aldrig kl 8 på morgonen dock), men jag insåg att det inte är någon bra idé för det blir så slarvigt städat då. Bättre att ta öl efteråt och ha det som morot.

Men i ts fall så verkar relationen rätt dysfunktionell redan från start tyvärr. Men de kanske bara är väldigt passionerade, det brukade brorsan och hans sambo skylla på när de gjort liknande. 
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-10 07:42:24 följande:
    Handla mer om att han tycker städning är bottenlöst tråkigt men han insåg själv att det var en väldigt dålig idé så det lär inte upprepas igen.
    Han har ju faktiskt rätt. Det är supertrist att städa, det blir lite roligare med öl under tiden,  men för min del blev det inte lika noga städat då tyvärr. 
  • Anonym (Kvinna...)
    Jemp skrev 2024-04-10 12:00:21 följande:
    Trots att hans öldrickande varit ett problem redan innan? 
    Det har jag missat?
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Mk) skrev 2024-04-10 14:30:09 följande:

Du tror du känner någon efter 9 månader? 

Om du verkligen känt honom hade du ju vetat att det skulle hända, eller hur? Att han kan reagera så här, att han kan börja dricka starköl på morgonen? Allt detta är nyheter för dig, du verkar t om tycka det är ok att börja med starköl på morgonen och sedan fortsätta dricka. 

Att detta hände, och din inställning till det, visar ju motsatsen. Du känner honom inte. 

Man kan tolka detta som två mycket ensamma och desperata människor som valt att flytta ihop efter att ha känt varandra typ en kvart pga att de aldrig kommer lyckas få någon annan. Då blir de blinda gällande alla röda flaggor från bägges håll. Men jag hoppas det blir bra till slut när de har lärt känna varandra lite, oavsett om de väljer att fortsätta kämpa vidare ihop eller separera. 
  • Anonym (Kvinna...)
    Core skrev 2024-04-10 17:25:13 följande:
    Tror inte någon sagt att det är okej, men kontrar man med en knuten näve har man på riktigt allvarliga fel i skallen. Har man inte den spärren inbyggd, är man jävligt farlig att leva med för en kvinna.
    Fast en kvinna som inte drar sig för att ta till våld (även i spiknyktert tillstånd) är minst lika farlig för en man.skillnaden kan dock vara att kvinnor tar till något tillhygge som dödar mannen.
  • Anonym (Kvinna...)
    Core skrev 2024-04-10 20:21:24 följande:
    Jämnställdhet har tyvärr gjort många av er till små ryggradslösa fittor.

Hade min fru gett sig på mig utan tillhyggen hade hon som mest kunnat åsamka rivmärken och en röd kind om jag så bara stod still. Hade jag gett mig på henne hade hon förmodligen varit död om jag tappade kontrollen helt

Kan ni inte se skillnaden? Och hur menar ni att en knytnäve är legitimerat efter en handflata?
    Ts ville ha en smäll tillbaka och visste att hon skulle få det också.... hur f*n tänker man då?

"Sen står jag och väntar på att han kommer ge mig ett slag tillbaka, vilket han gör "
  • Anonym (Kvinna...)
    Core skrev 2024-04-10 21:48:59 följande:
    Ja men dåså, bara att sopa i ?
    Får mig att undra om fysiskt våld redan har blivit normaliserat för det här paret? De har ju nyss träffats, borde vara nykära, inte aggressiva och farliga för varandra. 
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 13:00:27 följande:
    Varken det jag gjorde eller sa var heller acceptabelt. Jag vet att jag inte kommer görs så igen så varför ska jag inte tro på att han känner likadant? 
    Sen är det jag som har vänner och familj nära och han som inte känner någon här så han borde känna sig mer orolig än mig för att liknande ska ske igen.
    Det är han förmodligen.  Men han kommer nog tassa på äggskal runt dig för att du inte ska börja provocera honom igen och han inte kommer kunna hantera det. Ni kommer nog ha en ansträngd relation framöver. Sök hjälp, terapi?
Svar på tråden Lördag som eskalera