Inlägg från: Anonym (Siv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Siv)

Lördag som eskalera

Ni passar inte ihop. Ni har båda ett häftigt temperament och behöver en lugnare partner. 

Hur hårt slog du? Blev det ett rött märke i hans ansikte? 

Det läskiga med det här är att ni nu har passerat en gräns som man aldrig bör gå över. Det går inte att göra ogjort och om ni stannar med varandra nu så vet ni båda att ni kan slåss och vara riktigt elaka mot varandra utan att det får några konsekvenser. Det är farligt när man har svårt att tygla sitt humör. 

Ni behöver ge det en konsekvens om ni ska stanna ihop. Visa varandra att ni inte bara går vidare utan kostnad. Ta en vit månad och gå i terapi för att lära er strategier för att hantera er ilska. Berätta för omgivningen så att de är alerta och ni inte kan smyga med våldet om det händer igen. Känn skammen och möt den i vitögat så ni inte vill hamna här igen. 

Är nu inte beredda att göra det jobbet så gå isär direkt. Riskera inte så lättvindigt att förstöra dina barns barndom. 

• Anonym (Siv)
    Anonym (Why) skrev 2024-03-27 19:37:11 följande:
    Vi passar ihop på så himla många vis, och har så mycket liknande behov där vi kompletterar varandra.  Han är dessutom lugnet själv i vanliga fall och jag är väl mer den med temperament. 
    Han tyckte det gjorde ont men nä, han hade inget märke alls efter mitt slag om det nu spelar någon roll.
    Jag har all min familj och vänner här OM något någonsin kommer hända igen inklusive ett foto sparat från kanske 5 min efter slaget.  

Vit månad är han definitivt redo att ta om det skulle få mig att känna mig bättre.

Min poäng är att trots att du var så arg att du sa elaka saker och slog honom, så slog du inte hårt nog för att lämna märke. Även om man är svag blir det ett märke om man slår någon så hårt man kan. Du höll tillbaka. Han slog dig så du började blöda. Du ville såra honom och sa elaka saker. Han ville göra dig rädd och hotade dig. Ser du skillnaden? 

Han är lugn tills han blir provocerad, sen är han uppenbarligen inte lugn längre. 

Har du koll på hur hans tidigare relationer har varit?  Jag tycker du ska höra med hans ex eller någon som känner hans ex väl. Kolla om han har några domar på sig. 

• Anonym (Siv)

Om du nu har bestämt dig för att fortsätta med den här killen och att det aldrig får hända igen så tror jag att det är viktigt att noga tänka igenom var gränserna går. 

Vad är ok och inte? Var går gränsen för att lämna? Är det ok med en knuff om du är tjatig och följer efter honom? Om du knuffar honom och han ger dig en örfil? Det kommer alltid finnas förmildrande omständigheter och ett skäl till att det blir som det blir och därför är det viktigt för dig att bestämma dig i förväg för var gränsen går. Skriv gärna ner det 

Svar på tråden Lördag som eskalera