Inlägg från: Anonym (Elise) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elise)

Lördag som eskalera

Ni flyttade ihop efter bara 5 månader, han hotar att döda/skada dig, du hotar med otrohet, du slår, han slår så du blöder, han kan inte städa utan att dricka

och nu säger du att det finns BARN i hemmet också! På riktigt ts? Man flyttar inte ihop med någon efter så kort förhållande när det finns barn i hemmet, och man stannar inte i ett destruktivt förhållande när man har barn!

Det spelar ingen roll vem som provocerade vem här, hot om att döda, slag och slag så någon blöder, då är det kört. Gör slut och flytta isär.

Även om du inte gör det för din skull så är du fan skyldig dina barn ett bra liv UTAN våld och hot om våld! Och en främling som super för att kunna städa!

• Anonym (Elise)
    Anonym (Why) skrev 2024-03-27 18:42:55 följande:
    Ja vi flytta ihop tidigt då det var ohållbart att pendla 40 mil enkelresa varje gång och med mig som jobbar varannan helg. Skulle mina barn på något vis ta skada så hade jag lämnat bums men dom var tack och lov inte där och där har aldrig innan varit någonting.
    Men de ska behöva bo med någon som hotar att döda deras mamma/skada henne allvarligt och som slog henne så hårt att hon fick fläskläpp och blödde?

Skärp dig! Du är förälder i första hand och JA man pendlar 40 mil hellre än att flytta ihop med någon man känt i 5 månader när man har barn!

Jag låter kanske hård nu men du är förälder först och främst här, du har valt att sätta barn till världen och då SKA de gå först!

Stannar du med din sambo nu så låt barnen flytta heltid till sin pappa. Att tro att de inte blir påverkade av det här är både naivt och farligt. Var en bättre mamma än så! Du har gjort massa dåliga val men det går att rätta till, det är ju inte för sent än. Men mannen måste ut ur ert hem och det fattar väl du med?
  • Anonym (Elise)

Jag måste inte känna er för att kunna svara på tråden ts.

Vuxna bråkar ibland men de hotar INTE med att döda, skada och slår varandra. Du kan tumma ner mina inlägg hur mycket du vill.

Fattar du inte att en gång är inte ingen gång utan en gång för mycket? Och nu gråter han och lovar guld och gröna skogar.

Hade HAN varit en bra man som du säger, som råkat göra ett misstag, så hade HAN lämnat och sökt hjälp! 

Alla kvinnor som dödats av sina män, sambor och pojkvänner har en gång varit i din situation. De har alla varit med om första slaget, glöm inte det.

Tur att dina barn har en pappa i alla fall, får väl hoppas att han får reda på det här och att soc lyssnar på honom när han begär hela boendet eftersom du inte klarar av att fixa en trygg miljö hemma.

• Anonym (Elise)
    Anonym (Why) skrev 2024-03-27 20:33:13 följande:
    Trist att du drömmer mig så men antar jag tänkt samma om jag läst om detta
    Jag dömer inte dig, jag dömer din sambo. Men du vet ju att du måste lämna, det blir svårare för varje slag och dina barn KOMMER att drabbas,
    Ska främlingar på nätet bry sig om deras säkerhet mer än deras egen mamma? Och ja som sagt, jag låter hård nu. Men det är ju såhär det börjar. Det finns tyvärr många barn som förlorat sin mamma, som tvingats leva med att hon blir slagen gul och blå tills det en gång går för långt.

Skulle du berätta för familj och vänner om det här? Om det nu inte är så farligt och han är så snäll, så kan du väl berätta det här? Vad hade du sagt till DIN dotter eller son, om de var i samma sits? Stanna, han är ju snäll för det mesta? Eller vilket råd hade de fått, dina barn, om de kom och sa att deras partner hade hotat att döda dem, sätta dem i rullstol och slått dem med knytnäve rakt i ansiktet så de blöder? Hade du sagt till dem att stanna, han gråter ju, han lovar att aldrig göra om det?
  • Anonym (Elise)

Skrämmande med personen/personerna som sitter och tummar ner alla inlägg om att ts bör lämna! 

Svar på tråden Lördag som eskalera