Lördag som eskalera
Instämmer.
Såpass ny relation men med rejält destruktiva gräl och dessutom våld.
Och vissa tecken på alkoholproblem.
Jag hoppas jag hade flytt direkt.
Instämmer.
Såpass ny relation men med rejält destruktiva gräl och dessutom våld.
Och vissa tecken på alkoholproblem.
Jag hoppas jag hade flytt direkt.
En man som hotar med att slå ihjäl dig eller göra dig rullstolsbunden . En man som dricker starköl när ni skall städa Klockan åtta på morgonen.
Detta är mer än varningsklockor , du bör ta dig ur denna relation omedelbart. Eftersom han har hotat dig till livet tycker jag att du skall kontakta närmaste kvinnojour och sen polisanmäla, men flytta först.
Ja, det är inte normalt och inte OK att hota någon med död och rullstol, det är att gå alldeles för långt. Han har redan både dödshotat dig och slagit dig med knuten näve så att du blödde. Gränsen är redan nådd.
Jag hör vad ni säger men ni tror alltså att har det hänt en gång så kommer det hända fler ggr? Inte att man kan lära sig av det och aldrig någonsin hamna i något liknande igen?
Om en man hotar att döda sin sambo och slår henne med knuten näve så att hon blöder, en sådan man saknar de spärrar som behövs. Det går inte att prata och kommunicera bort detta.
Att du provocerat spelar ingen roll i dessa sammanhang. Skall du tassa på tå resten av livet för att inte provocera honom?
Har tagit ett beslut att en gång är ingen gång. Vi är vuxna men betedde oss jävligt illa och det får inte hända igen, aldrig någonsin. Det vet både han och jag. Så nu går vi vidare och väljer varandra och att lita på att det vi har tillsammans är starkare än helvetet vi utsatte varandra för denna hemska dag.
Tre saker tycker jag är röd flagg.
1. Börja dricka extra stark starköl klockan åtta när man har bestämt att man skall städa som par.
2.Besvara örfilen med knuten näve, hårt, så att hon blev skadad.
3. Hota att döda henne om hon träffar andra män, eller åtminstone göra henne rullstolsbunden.
Det sista är allvarligast. Totalen visar på en man som har svårt för att hantera alkohol, är okontrollerat aggressiv och svårt svartsjuk.
Ni borde söka hjälp, bägge två, innan det hela eskalerar. Att säga att det aldrig kommer ske igen är lätt nu, när ni inte är i affekt. Men hur tror du det blir nästa gång ni bråkar? När ni är i affekt och där resonemang och lovord flyger ut genom fönstret?
Ta tag i era problem med professionell hjälp.
Och jag hoppas för guds skull inte det finns barn involverat i det här. För barn ska INTE behöva leva I en miljö där våld, både fysiskt och psykiskt, förekommer.
Jag tycker att TS skall ta hotet om att han ville döda henne på allvar. Särskilt som han efter ifrågasättande från henne ändrade hotet till att göra henne rullstolsbunden!
En normal man hotar inte på detta sätt. Detta är att gå långt över gränsen.
Han har uppenbarligen ett rejält våldskapital som han använder både fysiskt och genom hot.
Skit i alla som vill tjafsa TS. Ni har bestämt er for att agera annorlunda nu. Det är bra.
En gång är faktist ingen gång, oavsett hur mycket kråkorna kraxar här.
Alla ni som tycker TS och mannen ska söka hjälp; har ni aldrig betett er destruktivt på ett eller annat sätt i era liv, men insett det inte håller och bara ändrat er av er själva då ni bestämt er? Söker ni verkligen hjälp för allt? eller är ni så perfekta ni aldrig gjort något destruktivt? Själv har jag nog flera saker, men det har bara varit att bestämma sig att inte göra så igen.
Jag har betett mig destruktivt flera gånger i mitt liv och så lätt har det inte varit att ändra sig och förbättra sig. De flesta klarar inte att bara bestämma sig och så gör de aldrig om det. Det kräver väldigt mycket självkontroll och det tycker jag inte att jag ser så mycket av i den när historien.
I mitt liv har det dock aldrig varit i närheten av denna nivå, med knytnävsslag och dödshot .
Verkar som att många verkar tycka att hon förtjänar att bli dödshotad för att hon hotade gå till en annan man? TS har rätt att träffa alla män hon vill, utan att bli hotad till död och lemlästning. Hennes sambo har all rätt i världen att lämna henne, men han har aldrig rätt att skada henne på något sätt.