Inlägg från: Anonym (Tankfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankfull)

Lördag som eskalera

Att ni så tidigt i er relation har gått så långt över gränsen är alarmerande och är INTE vanligt förekommande i en sund kärleksrelation.
    Du säger att detta kom som en chock, han då, har han också uttalat sig att det kom som en chock?
    Jag har upplevt från tidig barndom när tre av mammas väninnor blev slagna av sina män och psykiskt attackerade.
    Det är helt ofattbart och måste vara en ren slump att hon råkade på tre kvinnomisshandlare i sin bekantskapskrets, men så var det.
    Det började med små saker, som hårda kränkande ord och när det inte längre räckte kom slagen ganska fort.
    Det gick alldeles för långt för två av kvinnorna som kunde ha inneburit deras död.
    I samtliga fall fanns en osund hållning till alkohol, en trigger helt enkelt.
    Jag VET också att 1 slag inte behöver innebära att det kommer att eskalera då en tidigare vän fick ta en smäll en gång, men var på din VAKT.
    Ni behöver verkligen sätta er ned och komma överens HUR och VAD ni ska göra ifall ni hamnar i osämja och inte är överens.
    Kanske att ni uttalar PAUS och ger varandra både space och andrum, i olika rum eller att en hår ut på en promenad.
    Ni behöver redan planera in vilka redskap ni ska ta till och ha samförstånd i det, båda måste vara ok med det.
    Jag förstår att din tillit är ordentligt skadad och jag vet faktiskt inte om det ni gjort går att lösa. 
    Jag är också väldigt intresserad av att höra hur killen har resonerat kring det här i efterhand? 

Finns det något ånger?
    Har han kommit med några förslag på åt för att förhindra detta i framtiden?
    Båda måste ta sitt eget ansvar och vilja jobba på relationen lika mycket.

I mina öron är det ändå väldigt många red flaggs, speciellt det med en öl så tidigt på morgonen skulle iallafall få mig rätt äcklad, även om det var under semester eller ledighet, men vi är alla olika.

Hur är hans ölsinne och konsumtion för övrigt?

Jag skulle faktiskt ha tagit en paus i förhållandet?

• Anonym (Tankfull)
    Anonym (Why) skrev 2024-03-27 15:40:00 följande:
    Han har visat på mycket ånger och sagt att han inte ska dricka så nånsin igen. Och han uttalar också att detta aldrig någonsin får hända någonsin igen. Att om jag skulle slå honom kommer han aldrig svara utan hellre slå sig själv om han känner att han måste.
    Men du hade en väldigt bra sak där att säga ett ord som gör att vi bara tvärt slutar och går ifrån situation och reflekterar var för dig och att båda då vet att det är allvar nu, vi måste sluta. Nu hoppas ju jag att detta aldrig mer sker men känns tryggt om man skulle ha något verktyg ändå in case. 

Han ölsinne är enligt mig att han dricker förmycket men han har ju inte själv tyckt det innan i lördags. Han har druckit öl fredag, lördag och söndag på dagen typ varje helg men inte så mycket som i lördags. Och han säger att det är slut med det.
    Alarmerande med alkoholvanorna 🚨 🚨 ?️
    Om han verkligen menar ALLVAR så bör han gå på AA.
    NU.
    Han visar oroande tecken på dåligt ölsinne och det bör han absolut ta på allvar.
    Alkoholism börjar för många genom stadigt helgdrickande.

Om han inte vill gå med på AA så be han ta en vit månad, det borde visa vart han står.
    Det borde han kunna ge dig om han menar allvar.
    Det borde inte vara svårt OM han inte har alkohol problem redan.
  • Anonym (Tankfull)
    Anonym (Why) skrev 2024-03-27 16:07:34 följande:
    Jo han har sagt att han inte kommer dricka så vi får väl se nu när det är långhelg och allt

Han bör främst för sig egen skull ha noll konsumtion, även till hänsyn av dig.
    Som sagt, menar han allvar så är det inte svårt.
    Ni får också,om möjligt, fira påsken på annat vis än det ni är vana vid ifall det annars hade varit alkohol inblandat.
    Man kan mysa och ta det lugnt också, göra något helt kravlöst som stärker det ni vill åstadkommma.
    Ta en promenad på stan, go fika, en film, picknick eller vad som helst. 

Man kan njuta utan alkohol.

Svar på tråden Lördag som eskalera