Lördag som eskalera
Att ni så tidigt i er relation har gått så långt över gränsen är alarmerande och är INTE vanligt förekommande i en sund kärleksrelation.
Du säger att detta kom som en chock, han då, har han också uttalat sig att det kom som en chock?
Jag har upplevt från tidig barndom när tre av mammas väninnor blev slagna av sina män och psykiskt attackerade.
Det är helt ofattbart och måste vara en ren slump att hon råkade på tre kvinnomisshandlare i sin bekantskapskrets, men så var det.
Det började med små saker, som hårda kränkande ord och när det inte längre räckte kom slagen ganska fort.
Det gick alldeles för långt för två av kvinnorna som kunde ha inneburit deras död.
I samtliga fall fanns en osund hållning till alkohol, en trigger helt enkelt.
Jag VET också att 1 slag inte behöver innebära att det kommer att eskalera då en tidigare vän fick ta en smäll en gång, men var på din VAKT.
Ni behöver verkligen sätta er ned och komma överens HUR och VAD ni ska göra ifall ni hamnar i osämja och inte är överens.
Kanske att ni uttalar PAUS och ger varandra både space och andrum, i olika rum eller att en hår ut på en promenad.
Ni behöver redan planera in vilka redskap ni ska ta till och ha samförstånd i det, båda måste vara ok med det.
Jag förstår att din tillit är ordentligt skadad och jag vet faktiskt inte om det ni gjort går att lösa.
Jag är också väldigt intresserad av att höra hur killen har resonerat kring det här i efterhand?
Finns det något ånger?
Har han kommit med några förslag på åt för att förhindra detta i framtiden?
Båda måste ta sitt eget ansvar och vilja jobba på relationen lika mycket.
I mina öron är det ändå väldigt många red flaggs, speciellt det med en öl så tidigt på morgonen skulle iallafall få mig rätt äcklad, även om det var under semester eller ledighet, men vi är alla olika.
Hur är hans ölsinne och konsumtion för övrigt?
Jag skulle faktiskt ha tagit en paus i förhållandet?