Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Lördag som eskalera

Anonym (Why) skrev 2024-03-27 12:00:15 följande:
    Klockan 8, men de kan ju kvitta i denna situation. Han gillar att dricka öl helt enkelt. Jag förstår hur det låter för en utomstående men det är ju inte såhär vårt förhållande ser ut. Det är därför jag blir så himla förtvivlad och inte vet vad jag ska tänka. Det är så ofattbart att detta hände, att jag tappa det så pass att jag lappade till honom och att han svara med det våld han gjorde. Det är inte vi så varför i helskotta hände det liksom. 
    Nu är det så här ert förhållande ser ut.
    Ni har gått över gränsen utan anledning och det kommer hända igen. På något vis provocerar ni varandra. Inte en chans att ni kan hålla er från att gå över gränsen vid framtida gräl.

Vad handlade första dispyten om? Den som fick dig att säga att du skulle åka till en annan man.

Mitt råd är att ni går isär efter detta. Något har gått sönder som inte kan göras ogjort eller lagas.
  • Anonym (M)
    Anonym (Why) skrev 2024-03-28 06:01:04 följande:
    Min tanke är väl mer att det är värt en chans. Händer det igen från någon av oss så är där inga tveksamheter men jag hoppas att detta var något som aldrig någonsin mer kommer att hända varken från min eller hans sida
    Problemet är att nästa gång kommer du vara ännu mer tveksam till att lämna. Då har ni gått igenom ännu mer ihop, har en fin vardag osv.

Nästa gång kanske "bara" är en hård knuff. Det kan man ju inte lämna för, när det inte är lika illa som dödshot och blodig läpp. 

Efter knuffen kommer en bra period. 

Därefter mer dödshot, men han menar ju inte allvar. Det händer bara när han blir provocerad. Lämna skall man göra när det är tydligt illa, inte för lite ord i hettan.

Sedan ett slag som lämnar blåmärke på kinden och hårt tag I armen som värker några dagar men inte syns.
    Det kom ju inget blod. Inte som den första gången med läppen. Ett blåmärke går snabbt över. Han menade inte att slå så hårt. Dessutom provocerades han. Därtill är han så gullig för det mesta och allt funkar vanligtvis så bra. Han ber också om ursäkt och är ledsen över slaget....

Så fortsätter det. Och eskalerar utan att man märker det.
    Var drar du gränsen för en "nästa gång går jag"?
    Gör du det?
  • Anonym (M)

Vad har ni för plan inför nästa gång det händer.?

• Anonym (M)
    Tow2Mater skrev 2024-05-31 16:15:12 följande:

Tack och lov att det krävs bevis för att fälla. Skulle det inte vara ett krav skulle domstolarna fyllas av hämndlystna kvinnor som försöker med förvrängd sanning eller ren osanning.

Tyvärr kan det ibland räcka med en detaljerad berättelse och "stödbevisning" i form av att man pratat med någon annan om vad som hänt. Det är rätt lätt hänt att oskyldiga blir dömda.
Svar på tråden Lördag som eskalera