Anonym (Pp) skrev 2024-04-06 21:04:50 följande:
HSB har hus i nästan hela Sverige.
Aha, sorry, trodde HSB stod för Helsingborgs bostäder eftersom jag är från en stad i Halland där HSB inte finns och numera har en pojkvän i Helsingborg där HSB verkar finnas överallt precis som HFAB finns i min stad och tog förgivet att det var en Hbg-grej då bägge är störst i Hbg (men inte finns i min stad). I vilket fall som helst så kan jag garantera att det finns andra mindre privata hyresvärdar också, då detta är sant oberoende av vart i Sverige man bor. 😉
Tycker också att TS borde flytta innan hon blir sambo då det är en lång process från att man träffar någon man gillar, som man sedan börjar älska (och han måste också älska tillbaka), vara redo att flytta tillsammans (det kan ju vara rena tillfälligheter som gör att ett samboförhållande inte kan bli aktuellt på ett tag) och dessutom vill vara tillsammans med för resten av livet. Den processen kan ju ta 10-tals år och då är det faktiskt bäst att flytta innan i TS fall eftersom hon inte får ha kvar sin lägenhet särskilt länge. Dock kan TS som jag skrev tidigare mycket väl kunna söka en trea eller fyra för 10 000 kr i månaden då hon är berättigad till bostadstillägg, något som många inte vet.