• Anonym (Niki)

Stark förnekelse och ångest i separationen

Anonym (Pixie) skrev 2024-03-27 18:47:26 följande:
    Det visste jag inte ens att man kunde, tycker att VC borde ha sagt något om det. Jag berättade ju allt för sjuksköterskan jag pratade med när jag ringde dit. Och jag ville ju söka hjälp för att jag inte klarar av separationen på ett rimligt sätt? Men det har ju med hur jag mår just nu att göra. När man inte fått i sig något ätbart på 3 dagar, har sår runt ögonen av all gråt som aldrig tar slut och sömnen inte finns i sikte. Då måste man väl ändå få hjälp av vårdcentralen kan jag tycka 

Du kanske bara borde söka för depression, så borde du få hjälp?  i värsta fall psyk-akuten för att du inte kan äta och sova. Konstigt att du fick ett sånt dåligt bemötande, jag fick ett jättebra när jag gick igenom en kris efter separation. Fick antidepressiva, samtal med psykolog, sömntabletter och ångestdämpande.

Gällande att be och böna när någon gjort slut har visats ha helt motsatt effekt. Det måste du försöka sluta med, för annars kommer han bara bli ännu säkrare på att han fattat rätt beslut. Det anses tyvärr som oattraktivt att be någon att älska en. Däremot attraktivt när du blir stark, glad och får ordning på ditt liv.
    Försök att tänka dig bilden när du kommit över detta och är stark igen, be om hjälp tills du får den så du snabbare kommer förbi denna hemska period. 

Jag vågar lova att du kommer hamna där, även om det inte känns så nu. 

Svar på tråden Stark förnekelse och ångest i separationen