Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan

TS du som uppenbarligen har tid att följa alla dessa influencers konton, du har noll insikt i vilka inlägg som genererat inkomster. Även om det är ett till synes menlöst inlägg för dig, kan det generera värde för följarna. 

• Anonym (H)
    Tom Araya skrev 2024-03-26 11:46:33 följande:
    Enligt min mening så är det inte ett arbete att vara influenser. Det är ett sätt att tjäna pengar på att göra det man annars hade gjort på sin fritid.
    Jag är därför tveksam till om influenser borde ha tillgång till sådan offentlig service som är till för arbetande föräldrar.
    De är en del av många företags reklambudget. För vissa produkter med klockren målgrupp för det företaget vill sälja. Vem ska bestämma hur reklampengar ska användas? 
    Jag stör mig mer på olidligt långa reklampauser i tablå-TV eller reklamsnuttar på youtube än influencers som är mycket enklare att välja bort att se.
  • Anonym (H)

Tillägg: För att företagen vill betala samarbeten med en influencer måste denne faktiskt anstränga sig, ingen kastar pengar över någon bara så där.
    Sen kan man tycka att en influcencer inte är ett riktigt jobb, men det är fortfarande något någon är villig att betala för, om de gör det tillräckligt bra.
    Företag får fortfarande lägga sina pengar där de tror de gör mest nytta för försäljningen.

Svar på tråden ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan