• Spucks

”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan

Att reglerna kring förskolor är idiotiska och jobbiga för föräldrar är en sak.

Men att tjäna sina pengar som influenser är precis samma sak som att jobba med vilket självständigt jobb som helst - man jobbar och har därmed rätt till förskola. Ingen bryr sig om NÄR man utför jobbet. Samma sak gäller även studenter. Det kvittar om man pluggar medan barnet är på förskolan eller om man ligger och sova under dagen och pluggar på kvällen.

• Spucks
    Tom Araya skrev 2024-03-27 03:31:04 följande:
    Som jag sa tidigare, det är inte att man jobbar, är förälder eller betalar skatt som ger den rätten, utan det är medborgarskap och behov. Det är medborgare med behovet som ska få exempelvis barnomsorg, bostadsbidrag, sjukvård e.t.c, inte de som saknar behovet.

Nej, det är inte per automatik ett jobb att äga bolag eller sitta i styrelser för bolag och föreningar. Att bara dyka upp på ett fåtal möten per år motsvarar inte kraven för att det ska betecknas som arbete. Många styrelseuppdrag är inte ens betalda.

arbete | SAOL | svenska.se

jobb | SAOL | svenska.se
    Medborgarskap?
  • Spucks
    Tom Araya skrev 2024-03-27 19:35:11 följande:
    Japp, med medborgarskap följer alla plikter och förmåner.
    Som icke medborgare får man i regel bara en del av dessa.
    Jaha, förklara för mig på vilket sätt medborgarskap är kopplat till rätten till förskola i Sverige. Tack!
  • Spucks

Tråden handlar om rätten till barnomsorg och du har nämnt två gånger att, bland annat, medborgarskap bestämmer rätten till skattefinansierad service. 

• Spucks
    Tom Araya skrev 2024-03-27 21:06:48 följande:
    Du väljer att missförstå genom att inte ta in det jag skriver.... för det finns något mer än medborgarskap jag nämnde va!?
    Jo, du har nämnt mer, men jag vill ändå veta vad medborgarskap ha med saken att göra.
Svar på tråden ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan