Mandel skrev 2024-03-26 09:54:53 följande:
Ytlig är man väl om bara ser till utseende och yta som att det ska finnas gott om pengar så man kan visa upp en fin fasad osv.
Man är inte ytlig för att man väljer att swipa höger på en dejtingapp för att man tycker att någon ser bra ut.
Det är ju bilden som ska sälja "varan" precis som vilket klädesplagg, soffa eller gardin som helst.
Jag är definitivt inte ytlig, men jag tänker inte swipa höger på män jag tycker ser anskrämliga ut för det!
Orkar de inte anstränga sig för att ta en tilltalande bild så är det inte mitt problem.
Väldigt få människor som faktiskt är fula irl, men på dejtingsidor är det galet mycket dåliga bilder.
Begriper inte varför man inte vill sälja sig lite med tanke på att det är det som är dejtingapparnas syfte...
Samma som med folk som lägger ut suddiga och dåliga bilder på varor som de ska sälja på blocket ock liknande - Hur tänker man?
Hur svårt kan det vara att ta en bild med lite stil och ett leende?
Det finns de som säger att män är ytliga som bara swipar höger på kvinnor som de gillar utseendet på.
Varför förstår inte att män att kvinnor är mer än bara hur hon ser ut? En man ser inte allt som hon är, baserat på en bild, eller flera bilder.
Ok, du är inte ytlig. För att du är kvinna?