Män är ytliga
ALLA är ytliga på dejtingappar. ALLA.
ALLA är ytliga på dejtingappar. ALLA.
Jag tycker ofta att kvinnor blir provocerade av att män vill känna sig attraherade av en kvinnas utseende, men att kvinnor tycker det är en helt annan sak att hon attraheras av en mans utseende.
Nån mer som har sett det här?
Inte bara jag som sett hur pigga många kvinnor är på att anklaga män för att vara ytliga och glo på kvinnor, i nästa sekund så gör de precis samma själva.
Sett det flera gånger i filmer och serier, bl.a. Pang i bygget och Modern Family. Kvinnan blir sur och känner sig hotad så fort hon och mannen pratar med en annan kvinna som är attraktiv. När de sen pratar med en annan man som är attraktiv, då har hon inga problem med att glo ögonen ur sig.
Det här är så talande, och direkt taget ur verkligheten, även om de skildrar det i en serie.
Ni kvinnor som klickar vidare när mäns utseenden inte tilltalar er, tänker ni inte på att ni kanske ratar guldkorn? Ni vet ju inte hur det skulle kännas om ni träffades irl, ni kan inte veta om det finns kemi mellan er, ni ser ju inte alla sidor hos männen ni direkt väljer bort. Är det inte ytligt att ni så nonchalant avfärdar män på det här sättet? Är det inte människor vi pratar om, var finns er ödmjukhet, medmänsklighet, borde ni inte vara mer öppensinnade?
Jättekul eftersom du öppnar med din trådstart:
På Tinder så swipar jag bara höger på de jag gillar utseendet på. Jag är man. De kvinnor jag stötte på irl eller skrev till på andra dejtsidor var kvinnor jag gillade utseendet på.
Varför har du andra krav på kvinnor än på dig själv?