Inlägg från: Anonym (selina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (selina)

Kräkningsanmälan, ingeting händer!

Jag skulle meddela skolan att så länge de inte skyddar mitt barn så kommer jag att dyka upp i skolan vid olika tillfällen och sitta med och delta i klassen. Det kan sätta fart på dem, för de vill helst inte ha någon förälder med i klassrummet och på skolgården. 

• Anonym (selina)
    Anonym (Lärare) skrev 2024-03-26 12:42:38 följande:
    Och du hade precis som den föregående personen fått acceptera att ni inte har på skolans område att göra, i värsta fall avvisats mha poliseskort.
    Eller hur...det är flera föräldrar i mitt barns klass som har suttit med både i klassrummet och på skolgården av olika skäl. Det hade de fått acceptera ELLER visa en handlingsplan som de även följer. 

Det är inte bara de som har rättigheter. 
  • Anonym (selina)
    Anonym (Lärare) skrev 2024-03-26 12:59:02 följande:
    Ja, eller hur. Det är så lagen ser ut att skolan har rätt att avvisa föräldrar från området. Att just er skola tillåter besök är en helt annan sak.
    EpicF skrev 2024-03-26 12:52:15 följande:

Anonym (Lärare): Ja, då hade väl polisen fått komma. Tvivlar de hade gjort det dock, så länge jsg inte hade bråkat etc. 

Om man blir ombedd att lämna området och vägrar så blir det ju "bråk". Ska du tvinga in dig i klassrummet då tänkte du? Eller bara stå och glo på skolgården? Även om du inte är fysiskt aggressiv så har skolan rätt att tillkalla polis om du inte frivilligt avlägsnar dig.
    Hur ofta läser du om föräldrar som blir avvisade från skolområdet för att de vill se hur deras mobbade barn har det i skolan? Självklart kan man avvisas om man är bråkig eller berusad eller liknande. Men när läste du senast om någon förälder som avvisats från en skola av sådana skäl som mobbning? 

Du verkar ha en aggressiv inställning mot föräldrar, men det är ju tur att de flesta skolor inte har samma inställning. Just den här skolan har inte uppfyllt sin skyldighet att motverka mobbningen. Hur ser du på det? 
  • Anonym (selina)
    Anonym (Lärare) skrev 2024-03-26 13:18:32 följande:
    Hur är det relevant? Jag berättar bara att man inte kan tvinga sig in i skolans lokaler och vägra gå och att skolan då har rätt att avvisa personen, mha polis om så behövs. Varför tjafsa om detta?

Det är helt din tolkning. Jag är varken aggressiv eller på annat sätt upprörd. Det säger mer om er andra hur ni väljer att ta emot fakta och information. Gällande ts situation så har jag redan gett mitt svar.
    Nej, det säger nog en del om hur du uttrycker dig. Du har ett tonläge som uppfattas som att du har aggressioner mot oroliga föräldrar, vilket är rätt kontraproduktivt om man är lärare med barnens bästa för ögonen. Steg ett måste ju ändå vara att skolan själv försöker åtgärda problemet. Kan skolan inte göra detta så får man göra vad man kan som förälder. 

Det låter inte särskilt sannolikt att en skola skulle avvisa en orolig förälder med polis bara för att föräldern vill skydda sitt barn från mobbning. 
  • Anonym (selina)
    Anonym (Lärare) skrev 2024-03-26 14:08:27 följande:
    Du får tro vad du vill, det rör mig faktiskt inte alls vad du målar upp för bild av mig.

Steg ett som förälder borde vara, istället för att vara obstinat, att prata med lärare, därefter rektor, därefter huvudmannen och slutligen Skolinspektionen. Du tror det hjälper att sitta med i klassrummet och att vara på skolgården? Och vem har råd med det dagligen till skolavslutningen? Tror inte det är en särskilt framgångsrik taktik även om skolan inte skulle avvisa en. Snarare hjälper det väl till att spä på den eventuella mobbning som kan förekomma om man skulle komma dit som förälder på det sättet.
    Om du läser TS så ser du att hon redan har pratat med lärarna, rektorn med flera och gjort en kränkningsanmälan på inrådan av rektor. 
Svar på tråden Kräkningsanmälan, ingeting händer!