Söker tips! Resa med barn 15 månader
Hej!
Jag har alltid fått så kloka och bra råd här så nu vänder jag mig återigen till alla duktiga, fantasifulla och smarta föräldrar därute!
I Juni reser jag och familjen utomlands för första gången med vår 15 månaders bebis. När jag bokade biljetterna tänkte jag väl att bebis fortfarande skulle sova två gånger om dagen och försökte således anpassa avgång och ankomsttider. Super osmart!
Vårt barn sover nu endast en gång om dagen och alltid i sin egen säng. Få andra platser fungerar och i bärsjal blir det bara sprattel och gråt. Nu visar de sig att den tid vi reser är precis då bebis är som tröttast och behöver sova. Vägen till flygplatsen är kort, så han hinner inte sova i bilen. En resevagn med fullt liggläge ska investeras i, men jag är osäker på att han kommer somna.
Det kan låta som en fånig fråga, men den stressar mig mer än vad jag önskar och jag kan inte ta det med ro. Vi mellanlandar också så att sova direkt på planet är inte heller optimalt. Hur ska jag tänka här? Hur hade ni gjort? Jag får alltid så fina råd och bra vägledning och i min egen hjärna står det still. Man behöver ju ändå vara på flygplatsen i god tid, så att tidigarelägga sovstunden innan avfärd blir inte heller möjligt.