Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?
Om jag hade barn så skulle jag förklara för dem att nu är livet så här. De är alltid välkomna att ringa eller prata när de behöver. För mig är prio ett att barnen skulle känna sig TRYGGA HOS BÅDA FÖRÄLDRARNA. De har två föräldrar på olika håll men är ändå nära varandra. Prio ett är även att ha en fungerande SUND relation till mitt ex där vi samarbetar fast på två olika håll.
Saker händer i livet som vi inte kan styra över.
Det är du som mamma som har svårt för detta, du har svårt att släppa symbios livet ni har haft nu. Relationer och känslor utvecklas hela tiden. Pappan kanske inte heller har orken att göra saker flera gånger i veckan. Han kanske ligger efter i jobbet, behöver vila eller liknande.
Det är DU som mäter i tid hur mycket pappan umgås med barnen.
När jag säger att vi umgicks 3 dagar i veckan menar jag inte aktiviteter 3 dagar i veckan. Det var ofta vardagliga saker som att laga middag och göra läxor, kanske laga nån trasig leksak eller spela spel. Förväntar mig inte att han ska orka göra nåt. Och vill han vila från barnen eller jobba är det ju bara att jag får barnen lite extra. Men det får jag sällan.