Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?
Ja såklart önskar jag honom det bästa, han är verkligen värd att träffa nån ny tjej. Så det kanske är bra för honom även om han missar mycket med barnen.
Jag har inte valt det. Men han har.
Men vad snällt skriver ändå
Så ni har haft barnen boende 50/50 men har kommit till varandra och umgåtts allihop på helgen och nu vill han inte hänga ihop hela helgerna längre utan kanske gå vidare i livet och ha en mer traditionell fördelning av dagarna. Har vi förstått rätt då?
isåfall så ja han har all rätt att vilja ha det så.
och ja jag förstår din sorg att gå miste om tid med barnen, så känner i stort sett alla vi som har barnen varannan vecka.
förstår även hans behov av att inte ha sitt ex springande hos sig varje vecka eller vara uppbunden med att vara hemma hos sitt ex varje vecka.
Efter alla svar här blir det bara tydligare att alla föräldrar mår dåligt över att förlora halva barndomen med sina barn. Tror då även att många barn mår dåligt av detta. Kan bara rekommendera att göra som vi gjort, dvs fortsätta åka på semester tillsammans och umgås som vänner. Så länge man trivs tillsammans och inte bråkar. Det är värt otroligt mycket att få den tiden med sina barn. Tiden går så fort tills dom är stora och flyttar hemifrån så ta vara på tiden. jag är tacksam för att vi kunnat göra så här oxh hoppas vi hittar dit igen. ( Tror dock inte på det för jag tror han har nån ny tjej på gång, vilket också är väldigt fint och positivt. )
Ok då är ni några här som vant och som trivs utan sina barn. Men som flera här skrivit tycker jag ändå det är tydligt att många föräldrar INTE vill missa halva barnens barndom.
I alla fall vet jag att jag känner så och försöker göra det jag tror är bäst för oss alla.
Ni som säger att ni vant er och trivs utan era barn
(Om mitt ex känner så vet jag inte, tror egentligen inte det, tror mest det handlar antingen om att han träffat nån ny eller att han hatar mig, men som ni skriver, det kan jag ju inte veta)
Skulle ni ändå uppskatta om ni blir inkluderade i barnens liv? Alltså om ert ex frågar om ni vill hänga med till badhuset, middag, semester, stranden osv så att ni får dela dessa stunder med barnen?
Poängen är ju att du får chans att umgås med dina barn, men ja tillsammans med ditt ex. Och det vill du alltså inte. Ok. Alla är olika
Han säger till mig att han inte har nån tjej, men kan hända han har nån på gång ju som inte är officiellt. förmodligen är jag inte den första som får veta såklart :)
Jag har inte tänkt leka familj, utan tänker mer bygga upp nya sätt att umgås kring barnen. Som vänner och föräldrar. Inte som familj.