• Anonym (Lis)

Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?

Har ni 50/50 idag fast du har varit inbjuden på hans dagar eller vad har ni haft för uppdelning sedan det tog slut?

• Anonym (Lis)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-25 18:58:18 följande:
    Som sagt det har funkat flera år. 2 dagar ensam, 2 med barnen och 3 tillsammans ungefär. Jag har inte märkt att det varit några problem I alla fall. Tycker det varit en fin kompromiss och det bästa av två världar 

Så ni har haft barnen boende 50/50 men har kommit till varandra och umgåtts allihop på helgen och nu vill han inte hänga ihop hela helgerna längre utan kanske gå vidare i livet och ha en mer traditionell fördelning av dagarna. Har vi förstått rätt då?
    isåfall så ja han har all rätt att vilja ha det så.
    och ja jag förstår din sorg att gå miste om tid med barnen, så känner i stort sett alla vi som har barnen varannan vecka. 
    förstår även hans behov av att inte ha sitt ex springande hos sig varje vecka eller vara uppbunden med att vara hemma hos sitt ex varje vecka.

• Anonym (Lis)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-25 20:38:33 följande:
    Ja exakt så. Och ja en stor sorg som ju drabbar oss alla då som inte väljer detta frivilligt. 
    Ja även oss som väljer det. För mig var det ett bättre val att ge sonen ett tryggt hem 50% av tiden jämfört med att han skulle se sin mamma nedtryckt av pappa 100% av tiden. Så även om jag tappar tid med sonen så blir tiden vi har och hans ena hem bättre och han får se sin mamma glad.

Du får nog bara vara glad över att du fick lite extra tid under några år och acceptera att nu är verkligheten en annan och göra det bästa av det. Försök se det ljusa i att ni fortfarande kan umgås på tex skolavslutningar, födelsedagar mm, finns många som inte ens klarar det.
  • Anonym (Lis)

Vi kan ju konstatera att :
    1 han försöker inte hindra dig att träffa barnen. Du får t.o.m. vara med på hans släkts träffar.
    2 du får respektera att han inte vill ses alla dina helger.
    3 du får respektera att han inte bjuder över dig alla sina helger.

testa att inte bjuda in honom på ett par månader och sen kan du bjuda med honom på en utflykt med barnen, då kanske intresset finns.
    Kanske landar ni i att ni bara kommer ses på barnens födelsedaga, skolavslutningar och dyl. Eller så kan ni längre fram göra saker ihop en gång i halvåret, kvartalet eller t.o.m. månaden. men just nu vill han ju inte så mycket som ni har gjort innan, så nu får ni styra om till ett vanligt upplägg där ni träffar barnen era respektive dagar och landa i det.

• Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-28 12:47:50 följande:
    Eftersom du skriver att han inte åker till sin släkt på kalas/träff när du är med så är det du som förstör så att han inte får träffa barnen eller sin släkt. 

EpicF skrev 2024-03-28 10:02:36 följande:
    Då ska du tacka nej till släktkalas hos hans släkt. Förstår du inte det själv? 

Du går medvetet på släktkalas till hans släkt och förstör för honom så att han inte kommer och inte träffar varken sin släkt eller barnen. 

Låt han få gå själv med barnen på släktkalas till sin släkt, så går du själv med barnen på släktkalas till din släkt. 

De bjuder dig av artighet och det ska du tacka nej till, av hänsyn till att ditt ex inte vill umgås med dig. 
    Tror du missförstod vad ts skrivit.
    Hon Skrev inte att han inte går på sina släktkalas.

Det hon skrev var att hon är med på hans släktkalas men han är inte med när hennes vänner eller familj bjuder in. Vilket gör att hon får extratid med barnen men hon tyckte att han tackade nej till extratid och då får mindre tid med barnen.
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-29 10:24:04 följande:

Anonym (Liz): Det är dock inte det ts har skrivit. Även om hon kanske menade så. 

Det är också en som frågade just det och fick en förklaring att pappan fick mindre tid med barnen för att han inte var med på släktkalas när hon var med. 

Ts verkar rätt dålig på att förmedla vad hon faktiskt menar

Jo det är faktiskt det hon har skrivit.
    att hon följer med på hans släktkalas men han tackar nej till hennes. Därav att han träffar barnen mindre. Anledningen till att han träffar barnen mindre är alltså för att han tackar nej till hennes vänner och familjs inbjudningar inte att han inte går på sin släkts, såsom vi förstår att du och nån mer tolkat det som.
    (mindre än hon träffar dem eller mindre än han skulle kunna göra, just den delen är oklar)
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-29 23:18:05 följande:

Anonym (Liz): Om du läser vad hon har skrivit så ser du varför vi är endel som tolkar annorlunda. Och dessutom så snurrar ts in med olika förklaringar. 

Men oavsett så spelar det ingen roll eftersom hom borde kunna säga nej tack till att umgås med hans släkt. Låta barnen och pappan själv få umgås med den sidan av släkten. 
    Jag har följt tråden sedan den startades. Och jag ser ju vart ni har missförstått, det var därför jag skrev till dig att du har missförstått, eftersom du gick på ts utifrån din tolkning av vad hon skrivit och hävdade flera gånger att hon skrivit nåt annat än vad som faktiskt står.

Det känns ju som att ts insett nu att hon behöver backa. Blir man bjuden till exets släkt kan man väl gå, framförallt om hon backar och låter honom få sina vanliga dagar för sig själv. Det verkar ju heller aldrig ha varit ett problem att hon är med där, utan det hon tog upp var ju att det är tråkigt att han tackar nej på hennes släkts inbjudningar.
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-30 10:04:26 följande:
    Du borde skrivit rätt från början. Men snurrar iställer in dig i massa förklaringar etc.
    Du borde ha läst rätt från början. Hon har till och med bett om ursäkt ifall det var otydligt. Så det är utrett och utagerat nu.
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-30 10:04:26 följande:
    Du borde skrivit rätt från början. Men snurrar iställer in dig i massa förklaringar etc.
    Du borde ha läst rätt från början. Hon har till och med bett om ursäkt ifall det var otydligt. Så det är utrett och utagerat nu.
Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?