• Anonym (Hmm)

Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?

Ts, det här handlar inte om att han nekar dig tid med barnen utan han begär snarare rätten som barnen har att träffa honom, och då brukar det vara på egen hand utan den andra föräldern. Om han tar detta till tingsrätten kommer han att få igenom sin önskan. Ja, det suger att vara ifrån sina barn men du måste samarbeta här.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 17:11:57 följande:
    Jaja självklart, det var inte det jag frågade. Frågan var om du hade uppskattat att få frågan om att följa med och vara med dina barn.

Ibland kan dom roa sig i timmar med mig i vattenbrynet, ibland vill nån gå ut där det är djupt medan de andra fryser. Så för barnens skull är det inte ALLTID bäst  att bara ha en förälder med upplever jag.
    Om man inte vill umgås med sitt ex så nej, då hade man faktiskt inte uppskattat en sådan fråga. Han har tjej, det är olämpligt att leka lyckliga familjen med dig då och utöver det så vill han som någon skrev gå vidare med sitt liv, oavsett den här tjejen eller inte.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 17:25:14 följande:

Poängen är ju att du får chans att umgås med dina barn, men ja tillsammans med ditt ex. Och det vill du alltså inte. Ok. Alla är olika

Han säger till mig att han inte har nån tjej, men kan hända han har nån på gång ju som inte är officiellt. förmodligen är jag inte den första som får veta såklart :) 

Jag har inte tänkt leka familj, utan tänker mer bygga upp nya sätt att umgås kring barnen. Som vänner och föräldrar. Inte som familj. 

Det är väldigt många som tänker som mig......

Jo, ni har lekt lyckliga familjen i flera år efter separationen och det är dags att gå vidare nu. Han har insett detta. Dags för dig att acceptera.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-03-26 21:12:36 följande:
    Du sätter både dina barn och deras pappa i en taskig sits, du ska självklart inte ens fråga om pappa vill följa med. Det ska vara en naturlig del för barnen att kunna vara med bara dig eller bara deras pappa. 
    Sluta misshandla din familj psykiskt!
    Klockrent.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-27 12:31:38 följande:

Vad ska säga till dom? Att jag frågar om han vill vara med på middag med gemensamma vänner? Att jag frågar Om han vill hänga med till stranden? är det inte enklare att vara tacka nej? ja jag är ledsen att inte få vara mer med barnen men jag hindrar inte honom från att ha 50%.  Jag vill vara med men jag tvingar inte honom. Jag ställer bara frågan. På er sms. Jag kommer inte dit oanmäld eller nåt sånt  

Och minst 50%? varför skulle han ha mer? 

Sluta fråga. Acceptera att han vill ha ett eget liv.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-27 12:41:33 följande:
    Jo men det kan han väl säga till mig Om han inte vill att jag ska fråga. Varför gå till familjerätten? 
    Nej, det är långt från alltid man säger det. Men du vet ju redan att han vill backa från ert gemensamma umgänge och träffa barnen själv? Jag måste ha missat att han har gått via Familjerätten, men det visar ju bara ännu tydligare att han verkligen inte vill detta. Vore bäst om du respekterade det....
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-27 13:30:47 följande:

Han har verkligen inte gått via familjerätten. Det var nån annan som föreslog att han skulle göra det. Därav min fråga. 

Och jag respekterar, alltså tackar han nej till att vara med oss så respekterar jag det. Kräver ingen förklaring eller liknande om du tror det. 

Ok, men det skulle han kunna göra om du nekar honom umgänge. Så länge det sköts finns väl ingen anledning att gå via FR.

Jag menar respektera genom att inte ens fråga. Så sluta nu med det.
  • Anonym (Hmm)
    EpicF skrev 2024-03-27 16:58:00 följande:
    Nej, han tackar nej till umgås och spendera tid med DIG. Inte med att umgås och spendera tid med barnen. 

Hade du erbjudit honom att vara själv med barnen på din vecka så hade han alldeles säkert sagt ja till det, eftersom det är dig han inte vill umgås med. 
    Precis så ja!
  • Anonym (Hmm)
    EpicF skrev 2024-03-27 19:23:02 följande:
    Tyvärr så är det något ts aldrig kommer att förstå. Vi är många som har sagt det ett antal gånger men det går inte in. 

Jag kan börja ana varför det tog slut och varför han inte vill umgås med henne... 
    Haha så sant :)
Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?