Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 22:21:17 följande:
Alltså vi har umgåtts ca 3 dagar i veckan och övernattar aldrig hos varandra. Det är detta jag uttryckt att jag önskar vi skulle fortsätta med. Det är ganska långt från 24/7.
Jag tänker mer förberedelser som att dom får ta ansvar att laga mat och handla, cykla själva till kompisar och aktiviteter. Passa tider, ta ansvar för läxor. Hur förbereder du dina barn om det bara handlar om att inte umgås med barnens andra förälder.
Jag har inga barn och kommer inte skaffa några.
Om jag hade barn så skulle jag förklara för dem att nu är livet så här. De är alltid välkomna att ringa eller prata när de behöver. För mig är prio ett att barnen skulle känna sig TRYGGA HOS BÅDA FÖRÄLDRARNA. De har två föräldrar på olika håll men är ändå nära varandra. Prio ett är även att ha en fungerande SUND relation till mitt ex där vi samarbetar fast på två olika håll.
Saker händer i livet som vi inte kan styra över.
Det är du som mamma som har svårt för detta, du har svårt att släppa symbios livet ni har haft nu. Relationer och känslor utvecklas hela tiden. Pappan kanske inte heller har orken att göra saker flera gånger i veckan. Han kanske ligger efter i jobbet, behöver vila eller liknande.
Det är DU som mäter i tid hur mycket pappan umgås med barnen.