• molly50

Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?

Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 16:57:49 följande:

Ok då är ni några här som vant och som trivs utan sina barn. Men som flera här skrivit tycker jag ändå det är tydligt att många föräldrar INTE vill missa halva barnens barndom. 

I alla fall vet jag att jag känner så och försöker göra det jag tror är bäst för oss alla. 

Ni som säger att ni vant er och trivs utan era barn
    (Om mitt ex känner så vet jag inte, tror egentligen inte det, tror mest det handlar antingen om att han träffat nån ny eller att han hatar mig, men som ni skriver, det kan jag ju inte veta)
    Skulle ni ändå uppskatta om ni blir inkluderade i barnens liv? Alltså om ert ex frågar om ni vill hänga med till badhuset, middag, semester, stranden osv så att ni får dela dessa stunder med barnen?

Men om det är så att han har träffat en ny tjej så får du kanske acceptera att han inte vill umgås med dig hela tiden,som om ni fortfarande vore en familj.
    Det behöver ju inte handla om ett hat mot dig.
    Har han träffat en ny tjej så kanske inte heller hon uppskattar att han umgås med sitt ex hela tiden.
    Om du t ex vill åka och bada med dina barn så kan du ju ta med en annan vuxen som kan hjäloa dig att ha koll. T ex en väninna,ett syskon eller en mor-/farförälder.
    Det behöver inte vara så komplicerat.

Jag har själv inte mina barn vv så jag är väl kanske inte rätt person att svara på din fråga.
    Men hade jag haft det så hade jag inte velat fortsätta umgås med mitt ex som om vi fortfarande vore en familj.
    Speciellt inte om han hade träffat en ny.
  • molly50
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 17:28:32 följande:
    Nä om har han träffat en ny så känner jag att för hennes skull att vi inte ska umgås så mycket. Det tycker jag att jag varit tydlig med i hela tråden. 
    Ja,men även om han inte har träffat någon ny så kanske du måste acceptera att han vill umgås med barnen själv på sina veckor.
    Utan dig.
Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?