Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?

Anonym (mamma) skrev 2024-03-24 21:00:34 följande:

ja du har rätt, förmodligen är det för att han vill träffa nån ny.

Jag vill inte träffa nån ny. Tror inte det skulle gynna barnen. Känns heller inte rättvist mot den nye som ju alltid kommer att komma i sista hand efter barnen. 

Du verkar omständig och svår, självklart vill han ha sina barn på sin tid utan att ha dig nära. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 16:57:49 följande:

Ok då är ni några här som vant och som trivs utan sina barn. Men som flera här skrivit tycker jag ändå det är tydligt att många föräldrar INTE vill missa halva barnens barndom. 

I alla fall vet jag att jag känner så och försöker göra det jag tror är bäst för oss alla. 

Ni som säger att ni vant er och trivs utan era barn
    (Om mitt ex känner så vet jag inte, tror egentligen inte det, tror mest det handlar antingen om att han träffat nån ny eller att han hatar mig, men som ni skriver, det kan jag ju inte veta)
    Skulle ni ändå uppskatta om ni blir inkluderade i barnens liv? Alltså om ert ex frågar om ni vill hänga med till badhuset, middag, semester, stranden osv så att ni får dela dessa stunder med barnen?

Du kan bada med barnen på dina veckor! 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 17:25:14 följande:

Poängen är ju att du får chans att umgås med dina barn, men ja tillsammans med ditt ex. Och det vill du alltså inte. Ok. Alla är olika

Han säger till mig att han inte har nån tjej, men kan hända han har nån på gång ju som inte är officiellt. förmodligen är jag inte den första som får veta såklart :) 

Jag har inte tänkt leka familj, utan tänker mer bygga upp nya sätt att umgås kring barnen. Som vänner och föräldrar. Inte som familj. 

Poängen...vad poängen är förstår du inte. Poängen i detta är inte att han får träffa sina barn utan att han inte vill träffa dig. Det är Poängen, acceptera detta faktum så blir det mycket lättare för dig. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 20:44:11 följande:
    Absolut, det finns kärnfamiljer som aldrig gör nåt tillsammans. Varken aktiviteter eller äter middag eller åker på semester. Alla gör som dom trivs med. Jag och barnen gillar att göra det då och då men inte alltid. 

Det du säger är att jag inte bör säga till barnen att pappa tackade nej till att vara med. Det är jag med på. Jag tror dom förstår det ändå. 
    Du sätter både dina barn och deras pappa i en taskig sits, du ska självklart inte ens fråga om pappa vill följa med. Det ska vara en naturlig del för barnen att kunna vara med bara dig eller bara deras pappa. 
    Sluta misshandla din familj psykiskt!
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 21:23:25 följande:
    Det var hårda ord. Försöker förstå men det här hänger jag inte alls med i tankebanan. Vill verkligen inte vara taskig Utan tvärt om.  Jag tycker det är viktigt att pappan alltid känner sig välkommen att vara med sina barn. 
    Folk på forumet brukar tycka att jag är dryg men nu var jag hård. 
    Ska försöka utveckla för att jag faktiskt blir berörd när barn är med i bilden. 

Du försöker skydda barnen mot något de inte behöver skyddas för, du tror att du gör barnen en tjänst men i själva verket gör du dem en björntjänst. 

Nu när pappa väl vill skaffa sig ett eget liv med sina barn och utan dig anser jag att du gör fel som försöker hänga fast vid en familj som inte existerar. Din gamla familj är död, blott ett spöke som du försöker hålla kvar vid. 
    I din iver att göra det finns risken att du dels hämmar dina barn i deras utveckling, du är ju beroende av dem. Dina barn är inte din snuttefilt, de ska inte finnas där för dig. 

Och i ditt inlägg då du skriver något i stil med att barnen vet varför pappa inte.kommer så skapar DU ett svek då DU VET att pappan inte vill eller kan vara med på dina aktiviteter. Det är du som i den situationen sviker dina barn och det är så sorgligt att du inte ser det. 

Men nu berättar jag det för dig, sluta hitta på aktiviteter som du vet att deras pappa inte vill vara en del av när du är där. Du och ingen annan sviker barnen då han tackar nej.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 22:30:23 följande:

Tack för tips. I praktiken blir det ju att han tackar nej till mig OCH barnen. Men han ser det kanske bara som att det är mig han inte vill vara med.

Nej, enbart dig. Hade du erbjudit honom att själv hitta på saker med barnen utan dig är det en annan femma. 
  • Anonym (Hin håle)

Sluta bjud in pappa, han vill inte hitta på saker med dig! 
    Hitta på saker själv med dina barn, vinn du tvunget bjuda med pappa så gör det utan att nämna det för barnen så ligger du svika dem. 

Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 22:34:32 följande:

Ska jag sluta hitta på aktiviteter med barnen som jag vet att pappan inte vill vara med på? Hur menar du?

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 23:07:54 följande:
    Vill inte att barnen ska känna sig besvikna eller bortvalda.  
    Och för att förtydliga, den känslan har DU skapat då du håller hela din familj i ett känslomässigt gisslandrama där det är dina känslor som ska komma i första ledet.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-27 22:01:50 följande:

Nu blir det mer och mer att han nackar nej till att komma hit och att följa med på saker.  

Betyder t.ex. att han inte är med på middag med mina vänner eller följer med till stranden. 

Hans släkt och vänner bjuder fortfarande mig, så jag är ju med när vi är där.
    Jag t.ex. att jag blir bjuden på barnens kusiners födelsedagskalas av hans syskon. 

Det har då lett till att han träffar barnen mindre.

Betyder att eftersom jag kommer när jag blir bjuden träffar jag barnen då, medan han tackar nej och därför INTE träffar barnen vid motsvarande tillfällen. 

Hade jag varit ditt ex hade jag självklart tagit upp detta med min familj, alltså att inte  juda dig. 
    Hade de inte fattat trots min raka kommunikation hade jag sagt åt dig lika rakt, DU är inte välkommen till någon i min familj mer än om JAG bjuder in dig. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-28 12:37:25 följande:
    Hur vet du att jag förstör? Du har inte ens Varit med. Han träffar ju skin släkt och  barnen. Vi åker dit tillsammans. Och ibland åker han själv med barnen. 
    Fast nu ändrar du dig...
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-28 14:05:04 följande:
    Förlåt då. I alla fall så följer han absolut med till sin släkt och vänner. Till gemensamma vänner kan det hända att han tackar nej. Kanske nån gång även till sin släkt, men då är det om jag och släktingen ska göra nån speciell aktivitet med barnen då vi har gemensamt intresse. Så bara nån enstaka gång. 
    Vet du vad, sluta irra in dig i olika resonemang och inse bara att han inte vill leka familj med sig i samma utsträckning som du vill. 
    Självklart kan man ibland hitta på gemensamma aktiviteter, vid födelsedagar osv men just nu verkar han inte så sugen på att umgås med dig. 
Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?