Anonym (mamma) skrev 2024-03-26 21:23:25 följande:
Det var hårda ord. Försöker förstå men det här hänger jag inte alls med i tankebanan. Vill verkligen inte vara taskig Utan tvärt om. Jag tycker det är viktigt att pappan alltid känner sig välkommen att vara med sina barn.
Folk på forumet brukar tycka att jag är dryg men nu var jag hård.
Ska försöka utveckla för att jag faktiskt blir berörd när barn är med i bilden.
Du försöker skydda barnen mot något de inte behöver skyddas för, du tror att du gör barnen en tjänst men i själva verket gör du dem en björntjänst.
Nu när pappa väl vill skaffa sig ett eget liv med sina barn och utan dig anser jag att du gör fel som försöker hänga fast vid en familj som inte existerar. Din gamla familj är död, blott ett spöke som du försöker hålla kvar vid.
I din iver att göra det finns risken att du dels hämmar dina barn i deras utveckling, du är ju beroende av dem. Dina barn är inte din snuttefilt, de ska inte finnas där för dig.
Och i ditt inlägg då du skriver något i stil med att barnen vet varför pappa inte.kommer så skapar DU ett svek då DU VET att pappan inte vill eller kan vara med på dina aktiviteter. Det är du som i den situationen sviker dina barn och det är så sorgligt att du inte ser det.
Men nu berättar jag det för dig, sluta hitta på aktiviteter som du vet att deras pappa inte vill vara en del av när du är där. Du och ingen annan sviker barnen då han tackar nej.