Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?

Men du får ju träffa barnen? Eller? Han vill väl bara inte hänga med dig hela tiden nu efter att ni har gjort slut, och det är ju helt normalt. Kan ju bli rätt kvävande, även om man fortfarande tycker om personen. Känns som att du måste acceptera att ni faktiskt har gjort slut och att han vill börja leva sitt liv på egen hand, utan att du är med på allt. 

Det är ju liksom en konsekvens av att gå isär när man har barn med någon, att man inte kan träffa barnen hela tiden när de är med den andre föräldern. 

• Anonym (Alexandra)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-24 20:14:40 följande:
    Du tycker det är otroligt märkligt att jag inte vill missa halva mina barns liv?
    Det är inte ett dugg märkligt. Men i praktiken kommer det bli svårt att fortsätta hänga med barnen på pappans veckor, efter en separation. Det är fullt normalt att han inte vill umgås med dig när han ska göra något med barnen, och det är något du behöver börja acceptera.
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-24 20:40:28 följande:
    Men det får ju konsekvensen att han förlorar tid med barnen. Han måste verkligen hata mig om han vill ge upp sina barn för att slippa mig. 
    Det behöver han inte alls göra. Han vill väl bara bygga upp ett eget liv, utan dig, utan er relation. Det fungerar ju inte att ni fortsätter leka familj, fortsätter sitta ihop som ett par, forsätter åka på semester ihop och umgås tätt. Han vill väl utforska vem han är efter relationen. 
Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?