Inlägg från: Anonym (Ledsen pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen pappa)

Hjälp! Hon lämnar inte över barnen!

Hej! Jag är separerad och skilsmässan går igenom nästa vecka. Jag och barnens mamma har barnbyte på söndagar och nu vägrar hon överlämna dem!

Skilsmässan har gott ok dock en del brukande framför barnen av exet. Jag är lugn och har försökt tillmötesgå henne för sönernas skull, alla fyra under 12. 

Hon fick i veckan veta, av mig, att jag träffat en ny kvinna. Nu är hon skogstokig, bråkar, gråter och skriker trots att sönerna är med. Hon har sagt till dem att jag ljugit och gått bakom ryggen på henne och sönerna till alla som vill höra. Även våra små söner.

Jag känner mig maktlös och förtvivlad. Är extrem orolig för hur hennes ord påverkar våra söner. Hon har också tagit mobilerna av de två som har mobiler. 

Jag har inte berättat om min nya pga av att jag ville vara säker på att det var något för framtiden innan jag introducerade för pojkarna.

Vet inte vad jag ska ta mig till och vill inte skrämma sönerna men överväger att sätta mig i bilen och hämta dem.

• Svar på tråden Hjälp! Hon lämnar inte över barnen!
  • Anonym (Ledsen pappa)

Hon meddelade att om jag kom över fick jag väl se om de ville komma. Hon trodde dock ej det. Men de ville gärna följa med så nu är vi hemma i lugn och ro.

• Anonym (Ledsen pappa)

Schema har vi, byte på söndagar kl 13. 

• Anonym (Ledsen pappa)

Vi har levt separerade i nästan tre år. Lämnade i papper i sep till slut. Ger mig inte in i den diskussionen. Vill ju introducera mina barn till sommaren men ville förvarna henne. Men tyvärr fick det inte den effekt jag önskat men kanske vad jag var orolig för.

Svar på tråden Hjälp! Hon lämnar inte över barnen!