• Anonym

Berätta för henne att pappan röker hasch?

Anonym (Hhh) skrev 2024-03-27 18:51:17 följande:
    Du har fortfarande inte rätt huruvida han har ett missbruk eller inte, för han har ett missbruk.
    Jag överdriver ingenting faktiskt, det är snarare tvärtom. Det är massvis jag har utelämnat av olika skäl, vilket gör att du inte ens kan göra en rättvis bedömning. Sen bad jag heller inte om att få en bedömning, för jag behöver ingen bedömning. Jag vet ju att han både är beroende och har ett missbruk. Så tack ändå, men jag behöver inte din bedömning.
    Har du något bevis för ditt påstående angående att det endast skulle vara 4 procent som är cannabisberoende? I Sverige? Statistik? Män/kvinnor? Vilka ingick i studien?
    Du behöver heller inte förklara varken hur ett beroende ser ut, vad en missbrukare är eller hur man beter sig under vissa typer av droger. Jag vet redan, för jag stor har erfarenhet av det. Återigen, tack ändå.
     Oavsett min eller din erfarenhet kring droger och cannabis så är det ett faktum att det fortfarande olagligt och det är oansvarigt och farligt för barn att vistas i en sån miljö.
    Jag börjar verkligen misstänka att du inte har läst min trådstart eller kommentarer överhuvudtaget. Jag kan inte begränsa hans umgänge med hans barn, det är inte mig han har barnet med.  Hur ska jag kunna begränsa hade du tänkt?
    Jag tänker sätta stopp för vidare diskussion med dig för att du inte har läst genom någonting, du vet inte ens veta vad du pratar om, du tillför heller ingenting av värde.
    Jag har gjort det jag har kunnat för att skydda barnet samt gett honom en chans till att ta emot hjälp för sitt missbruk genom min orosanmälan och tips till polisen.
    Du har förstört för honom, du kunde tagit detta med mamman istället för att rusa iväg med en röd flagga var till soc och polisen.
    Hoppas du själv råkar ut för en onödig elakhetsanmälan också. Eller att du kör för fort när polisen har kontroll. Det vore rätt åt dig.

Hur f*n kunde du? Meddela regnummer så att han lättare ska bli taget... sjukt är vad det är.

Och du har ingen aning om ifall han är "beroende" för du vet inte vad du pratar om. Detta säger jag trots att jag inte rört cannabis på 40 år.
  • Anonym
    klyban skrev 2024-04-03 15:17:33 följande:

Omöjligt att vara påverkad efter ca8-10h, då det vid denna punkt det inte längre finns mätbara mängder i blodet.

Vad gjorde han som gjorde det aldrig blev tryggt när han var på besök.
    Hota han er, stal han era saker eller vad var det som inte kände er trygga?
    För det kan inte ha varit att han blåste ut rök genom munnen och sen gick in igen?

Röker man dagligen under en längre tid finns dock mätbara mängder kvar, dock inte vid enstaka tillfällen.
  • Anonym
    Anonym (l) skrev 2024-04-03 14:39:51 följande:

Har man själv samma livsstil som pappan i tråden tycker man förstås det är för jävligt att pappan blir anmäld och hittar på alla möjliga ursäkter och orsaker men för de som bor i världen utanför Weed-land finns det inget annat än att pappan måste hindras från att exempelvis köra bil påverkad, med eller utan barnet i bilen.

Grannfruns vuxne son är likadan. En gång om året ungefär åker han dit på "ringa narkotikabrott" och ingen känner sig någonsin trygg på något sätt när han är på besök i grannskapet.

Han var här i påskas och stod ute på tomten deras och "puffade på en spliff". Han körde bil härifrån dagen efter. f*n vet om han fortfarande var påverkad då eller inte. 

Noll förståelse för agerandet.

Jag har definitivt inte "samma stil" (vad nu det skulle vara för stil, med tanke på hur vanligt detta är) och jag tycker att ts betett sig väldigt illa.
    Får väl hoppas att karma biter henne i röven.

Varför var du rädd för grannens son?
    Det vore mer rimligt att vara rädd om han var berusad på alkohol.
    Cannabis är inte personlighetsförändrande som alkohol är nämligen.

Tyskland har/ska förresten legalisera cannabis för eget bruk. Det vore en idé för Sverige också att göra. Det kommer tids nog. Vänta bara. Glad
  • Anonym
    klyban skrev 2024-04-03 16:01:20 följande:

8-10h berättar Rättsmedicinverket att det sen inte finns mätbara mängder i blodet av den aktiva substansen THC.
    Låter mer som du tänker på metaboliterna, men metaboliter är icke psykoaktiva och genererar inte heller en drograttfylla.

"THC ansamlas i fettvävnaden och detektionstiden kan därför uppgå till någon månad i de fall där det har skett ett regelbundet, långvarigt intag.''

www.karolinska.se/for-vardgivare/karolinska-universitetslaboratoriet/klinisk-farmakologi/droganalysaboratoriet-faq/fragor-om-cannabisthc-tetrahydrocannabinol/
  • Anonym
    Anonym (G) skrev 2024-04-03 17:04:38 följande:

Blev du ihop med din vän ex dom din vän har bara med?

ja knarkaren ska få känna på , så en samtal till soc skulle sitta fint 

Knarkaren?
  • Anonym
    klyban skrev 2024-04-03 20:34:30 följande:

Du pratar nu om metaboliter, och inte den aktiva substansen THC som den ENDA som kan ge drograttfylla.

Men korrekt på den delen, och att metaboliterna är mer långvariga än det som ger drograttfylla.
    Kan det vara så att du inte förstår skillnaden mellan de två och du tror att metaboliter ger drograttfylla?

För din länk säger jag inget om, för den är sann vid långvarig konsumtion.
    Vid ett enstaka tillfälle, så kan en person vara utan spår av THC eller metaboliter redan efter 1-2 dagar.(ibland mer, men sällan.)

Allt detta styrks av Rättsmedicinalverket, och används i domstolen.

Jag känner en som blivit av med körkortet pga cannabisbruk, och han hade inte rökt de senaste dagarna. Dock rökte han mycket och ofta.
    Har läst domen också.

Vid enstaka tillfällen har du helt rätt.

Och jag förstår, tackar som frågar.
  • Anonym
    klyban skrev 2024-04-03 22:23:38 följande:

Nu pratar du om nästan ett decennium sedan som detta felet gjordes.
    THC pratar vi om 8-10h, sen är det borta för och inte kan de kan finna THC i blodet i mätbara mängder ÖVERHUVUDTAGET.

Du pratar om metaboliter.

Varför trodde jag att det skulle gå att prata med dig...
Svar på tråden Berätta för henne att pappan röker hasch?