Berätta för henne att pappan röker hasch?
Jag överdriver ingenting faktiskt, det är snarare tvärtom. Det är massvis jag har utelämnat av olika skäl, vilket gör att du inte ens kan göra en rättvis bedömning. Sen bad jag heller inte om att få en bedömning, för jag behöver ingen bedömning. Jag vet ju att han både är beroende och har ett missbruk. Så tack ändå, men jag behöver inte din bedömning.
Har du något bevis för ditt påstående angående att det endast skulle vara 4 procent som är cannabisberoende? I Sverige? Statistik? Män/kvinnor? Vilka ingick i studien?
Du behöver heller inte förklara varken hur ett beroende ser ut, vad en missbrukare är eller hur man beter sig under vissa typer av droger. Jag vet redan, för jag stor har erfarenhet av det. Återigen, tack ändå.
Oavsett min eller din erfarenhet kring droger och cannabis så är det ett faktum att det fortfarande olagligt och det är oansvarigt och farligt för barn att vistas i en sån miljö.
Jag börjar verkligen misstänka att du inte har läst min trådstart eller kommentarer överhuvudtaget. Jag kan inte begränsa hans umgänge med hans barn, det är inte mig han har barnet med. Hur ska jag kunna begränsa hade du tänkt?
Jag tänker sätta stopp för vidare diskussion med dig för att du inte har läst genom någonting, du vet inte ens veta vad du pratar om, du tillför heller ingenting av värde.
Jag har gjort det jag har kunnat för att skydda barnet samt gett honom en chans till att ta emot hjälp för sitt missbruk genom min orosanmälan och tips till polisen.
Hoppas du själv råkar ut för en onödig elakhetsanmälan också. Eller att du kör för fort när polisen har kontroll. Det vore rätt åt dig.
Hur f*n kunde du? Meddela regnummer så att han lättare ska bli taget... sjukt är vad det är.
Och du har ingen aning om ifall han är "beroende" för du vet inte vad du pratar om. Detta säger jag trots att jag inte rört cannabis på 40 år.