Inlägg från: Anonym (Sommar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sommar)

Berätta för henne att pappan röker hasch?

Anonym (Hhh) skrev 2024-03-26 10:04:49 följande:
    Känns faktiskt bra. De är kallade till möte i mitten av nästa vecka. Antar att han ska lämna drogtest då. Men undrar om han fortfarande är positiv på urinprovet då? Han har rökt dagligen i cirka två månader. Så om han slutade igår då när allt uppdagades, är han ren eller positiv?
    Om de redan är kallade till samtal efter en anonym anmälan så har man tagit det på allvar. 
  • Anonym (Sommar)
    klyban skrev 2024-03-26 13:23:30 följande:

Dock ställer man sig frågan om det är ett missbruk, för det krävs att man uppfyller kriterier för detta och där räcker det inte med att "bara" konsumera cannabis.

Och frågan jag ställer mig istället, det är vilka problem finns här?
    För om inga problem finns mer än den uppenbara och konsumtion.
    Så måste man ställa en enda fråga och det är vad man vill uppnå då och under dessa förutsättningar.
    För inget bra kommer komma ur detta och är det då en oproblematisk konsumtion, så har någon istället skapat ett riktigt problem och som blir till skada för barnen.
    Och det låter inge vidare alls i mina öron att skapa problem som inte finns.

Och är det tvärtom, så löser sig såna här problem av sig självt allt som oftast.

Är du hög eller?

1.Pappan förvarar droger i hemmet - barnet kan få tag i det
    2. Pappan röker på inför barnet - så jäkla fel så det går inte att beskriva
    3. Han kör påverkad med barnet i bilen - han borde inte få ha rätt till umgänge med barnet då han utsätter sitt barn för fara

Det finns tillräckligt med "problem" för att pappan borde bli av med umgängesrätt med barnet, till och med vårdnaden!
Svar på tråden Berätta för henne att pappan röker hasch?