Berätta för henne att pappan röker hasch?
Båda delarna. Tänk så här, skulle du förlåta dig själv om han körde bil hög och barnen skulle skadas...?
Båda delarna. Tänk så här, skulle du förlåta dig själv om han körde bil hög och barnen skulle skadas...?
*barnet
Får man fråga vilken del av landet detta gäller? Tycker dels orosanmälan (fara för barnet men även andra i trafiken samt olagligt) och berätta samtidigt för mamman att "nu anmäler jag". Orosanmälan är ju till för barnet och hade jag varit barnet hade jag varit glad för detta som äldre, en stackars 2 åring som inte kan försvara sig
Okej då får jag göra en anmälan till soc. Jag ringer på måndag, orkar inte skriva brev osv.
Jag ringer från dolt nummer! Några andra tips när man ska göra en anmälan till soc?
Jag tror att jag är den enda som vet att han röker..Så han kommer säkert fatta att det är jag, eller misstänka iallafall..
Soc har kontaktat mamman och pappan som missbrukar. Han ringde såklart upp mig.
Han nekar allt för både soc och barnets mamma.
Dock ställer man sig frågan om det är ett missbruk, för det krävs att man uppfyller kriterier för detta och där räcker det inte med att "bara" konsumera cannabis.
Och frågan jag ställer mig istället, det är vilka problem finns här?
För om inga problem finns mer än den uppenbara och konsumtion.
Så måste man ställa en enda fråga och det är vad man vill uppnå då och under dessa förutsättningar.
För inget bra kommer komma ur detta och är det då en oproblematisk konsumtion, så har någon istället skapat ett riktigt problem och som blir till skada för barnen.
Och det låter inge vidare alls i mina öron att skapa problem som inte finns.
Och är det tvärtom, så löser sig såna här problem av sig självt allt som oftast.