• Klafe67

Hur löste nu unga föräldrar med ekonomin!!!

Jag gjorde abort för ca 1 år sedan, jag blev gravid trotts p-piller. jag blev inprincip tvingad av min mamma att göra de. Hon sa att hon ville mitt bästa och att hon inte ville att jag skulle behålla de pågrund av att jag inte hade gått ut skolan och då hade jag inga pengar. Hon bokade en abort bakom min rygg och sedan satt hon och läkaren och pressade mig till abort. I den stunden hade jag inte ens tänkt på vad jag egentligen ville, innerst inne visste jag att de inte skulle funka. jag visste att de bara skulle skapa problem om jag behöll de så jag gjorde aborten och sen hade jag ingen som stöttade mig förutom min kille. det var en väldigt traumatisk upplevelse plus att jag fick en infektion på de också. jag mådde dåligt i flera månader och jag tänker på de än idag. 

nu ett år senare har jag blivit gravid igen trotts att vi har skyddat oss. Jag blev så förkrossad jag orkar inte gå igenom en till abort ingen, mitt samvete klarar inte av de och sen mådde jag så dåligt efteråt. jag återhämtade mig inte på flera månader, jag var helt förkrossa.

jag vill tillägga att jag är 18 år nu och igår snart ut skolan om bara 3 månader. min kille och jag bor i en etta. han är ett år yngre än mig så han har ett år kvar på skolan. jag vet inte hur jag ska göra jag vill inte göra abort. men ekonomin säger nå annat:(

• Svar på tråden Hur löste nu unga föräldrar med ekonomin!!!
  • Klafe67

Glömde nämna att jag hinner gå ut skolan och ta studenten långt innan bebis är beräknad om jag nu skulle behålla. Dessutom har jag bil och körkort vilket jag anser som viktigt om man ska ha barn. de finns massa sparade barnkläder från när jag och mina syskon var små. jag har fått ett jobb och kommer hinna jobba ett tag innan barnet skulle komma om jag inte mår allt för dåligt under graviditeten. Sen finns de många nackdelar och de förstör de fina med att faktiskt vara gravid och vara lycklig över de.

Svar på tråden Hur löste nu unga föräldrar med ekonomin!!!