• Nanathalie

Premom tolkning av ÄL-tester

Hej, hur gick det för dig? Kom det en ökning tillslut där appen tolkade testet som positivt på riktigt? Hur länge var du i sådana fall positiv?

Jag är i en liknande situation. Appen lägger mina tester som "låga" och jag förblir på den nivån men aldrig "höga" nog.

• Nanathalie
    littlewickewire skrev 2024-08-14 16:22:36 följande:
    Hej!
    Fick tillslut en ordentlig ökning i maj, så tror inte jag hade ägglossning där när jag startade tråden. Har dock sett folk som aldrig nådde upp till över 1.0 men fick ägglossning ändå! Bifogar bild på hur det såg ut den månaden! 

Blev gravid på den cykeln också, så jag tycker appen och testen funkade mycket bra! 😊

Lycka till! 
    Tack för svar. Mina kommer aldrig över 1. Hoppas det tar sig ändå. Grattis till din graviditet!
  • Nanathalie
    littlewickewire skrev 2024-08-14 19:30:54 följande:
    Kan du bekräfta ägglossning via temp typ då? Annars kanske du ska höra av dig till en gynekolog och se om du ägglossa som du ska? Jag behövde ta Letrozol för att stimulera ägglossning!

Tack för grattis 🥰
    Jag har precis (idag) börjat tempa för att se om det blir någon skillnad från idag tills mensen kommer. Och sedan fortsätta tempa.

När har man "rätt" att söka hjälp för ägglossningen? Ålderskrav? Tid? Tack för svar!
  • Nanathalie
    littlewickewire skrev 2024-08-14 19:30:54 följande:
    Kan du bekräfta ägglossning via temp typ då? Annars kanske du ska höra av dig till en gynekolog och se om du ägglossa som du ska? Jag behövde ta Letrozol för att stimulera ägglossning!

Tack för grattis 🥰
    Förresten!

Får man någonsin dessa tester "blanka" eller ger dem alltid detta vaga utslag typ 0.2-0.5?
Svar på tråden Premom tolkning av ÄL-tester