Inlägg från: Anonym (Nämen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nämen)

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

Peterheter skrev 2024-03-22 08:01:44 följande:
    Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

Kvinnor och män skaffar barn när det känns bra.och är lämpligt. Målet är väl inte att degradera
    kvinnor till avelskor. Det gjordes i Tyskland när farbrorn med mustaschen, och styv högerarm satt i kanot  och paddlade uppför shitcreek.
    Blev inte bra då så varför ens försöka i nutid.
    Både män ock kvinnor har ansvar att se till att den familj dom har får ett bra liv.
    Hur den ser ut är upp till var och en.
  • Anonym (Nämen)
    Anonym (Rev) skrev 2024-03-22 15:10:19 följande:

Kim jong började böla för att nordkoreas kvinnor inte föder tillräckligt med barn. Putin blev också känslosam av samma anledning, han som så gärna vill ha kanonfoder.

Det får säkert kvinnorna i Ryssland och Nordkorea att avla barn, för att inte göra farbror Putin och farbror Kim ledsna på ögat. Alla människor älskar att bli reducerade till ett objekt som gnälla över och inte får ha åsikter.

Tyvärr så tenderar det att vara så i icke demokratiska länder. Despoter har en fabless för att styra sitt folk.
  • Anonym (Nämen)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:18:23 följande:
    Har inte varit redo för alla kvinnor nu är lu***...
    Men så lämpligt!
    För har du den kvinnosynen faller du ut ur genpoolen direkt.
    Skulle kunna påstå att det är en win win deal för alla.
  • Anonym (Nämen)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:48:32 följande:
    Mest av allt för mig, som slipper dig. 
    Det hade du gjort ändå. Är du lite så där dra-igång trådarna idag? Flört
    Its a deal. Du harvar vidare på ditt håll och jag på mitt.
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749