Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

Peterheter skrev 2024-03-22 08:01:44 följande:

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

Den där meningen som jag har fetmarkerat. Läs den och ta in att där är en av anledningarna till att kvinnor inte vill skaffa barn! Hade min man haft en sådan inställning till kvinnor hade jag aldrig velat leva med honom och jag hade definitivt inte skaffat barn med honom!
  • Agda90
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:40:45 följande:
    Det är kvinnan som är den begränsande faktorn i nio fall av tio. Det är hon som inte vill, det är hon som har sista ordet, det är hon som bestämmer.
    Nu har jag läst några till inlägg som du har skrivit. Och tacka fan att kvinnor inte vill skaffa barn. Se dig själv i spegeln Peter. Du är INTE av partner material för en kvinna som vill skaffa barn. 
  • Agda90
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:01:44 följande:

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

Att världen håller på att gå åt pipan är männens fel. Sist jag kollade var majoriteten av styrande i alla länder i världen MÄN! Och det är tydligen inget jobb ni kan sköta så varför ska kvinnor ställa upp på att föda barn när män bara visar brist på förmåga efter förmåga, är respektlösa och griniga?

Ni män har som jobb att bete är ordentligt, träffa en kvinna och skaffa barn och inte ens det kan ni göra! 
  • Agda90
    Peterheter skrev 2024-03-22 11:35:46 följande:
    Fast det är ju sant. Utan barn dör människan, och kvinnokroppen är skräddarsydd för att bära på och föda barn.

Sedan vad det moderna samhället tutat i folk är en annan sak.

Sedan alla ni som försöker byta fokus, jag kommer inte svara er. Håll er till trådämnet.
    Det krävs TVÅ för att det ska bli ett barn. Så män har ett ansvar där med. Hur tar du ditt ansvar i den frågan?
  • Agda90
    Peterheter skrev 2024-03-22 11:47:04 följande:
    Kvinnor kan föda barn på egen hand om de inte nöjer sig med de män som finns. De har alla möjligheter i världen, men väljer bort.
    Varför ska en kvinna välja att föda barn på egen hand? Att vara ensamstående förälder är inte direkt en dans på rosor. Jag älskar mina barn men jag hade inte velat göra den här resan på egen hand. Hade jag inte träffat min man så hade jag inte skaffat barn. 

Så återigen, hur tar du ditt ansvar för att bidra till att det föds fler barn?
  • Agda90

Alltså när jag läser en del svar i den här tråden då är jag inte förvånad över att människor inte vill skaffa barn!!

Jag som kvinna hade inte sett någon lockelse alls att skaffa barn med en man som jag måste "driva" till beslutet. 
    Eller en man som inte vill vara föräldraledig för att det inte "ger honom något". 
    Alltså jag orkar inte rabbla upp allt skit som har skrivits här. Jag är så enormt glad att jag har min man och att vi pratade tillsammans, som ett par, om vad vi ville ha för framtid. Var vi inte 100% överens fick vi ju hitta en kompromiss. Vi lever ju tillsammans och vårt mål är att åldras tillsammans. 
    Jag har svårt att se att många i den här tråden kommer att kunna se ålderns höst tillsammans med sin partner. Hade någon "drivit" mig till att skaffa barn hade det blivit ett tvärt slut på förhållandet.

Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749