• Anonym (Mamma)

Han ha barnen

Barnen skulle till pappan idag. jag vaknade med magont och illamående i natt och har hemsk frossa. Han vägrar låta barnen komma idag för att "inte få dit smittan"... barnenhar ite visat några tecken pp annat än förkylning och det hade de redan när de kom hit. Jag orkar verkligen inte, de måste till honom. Vet inte vad jag vill med tråden, ventilera eller nåt kanske.... 

• Svar på tråden Han ha barnen
  • Anonym (Emma)

Varför berättade du att du är dålig? 

• Anonym (Aurora)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-22 07:14:42 följande:
    Han ha barnen

Barnen skulle till pappan idag. jag vaknade med magont och illamående i natt och har hemsk frossa. Han vägrar låta barnen komma idag för att "inte få dit smittan"... barnenhar ite visat några tecken pp annat än förkylning och det hade de redan när de kom hit. Jag orkar verkligen inte, de måste till honom. Vet inte vad jag vill med tråden, ventilera eller nåt kanske.... 

Hmm....knivigt! Förstår er båda. Hade heller inte velat bli utsatt för smitta samtidigt som det blir jobbigt för dig....
  • Anonym (K)

Förklara för honom att du omöjligt kan ta hand om barnen. Fråga om du ska skaffa barnvakt några dagar eller om han möjligen kan tänka sig att ta hand om sina egna barn.

• EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-22 07:14:42 följande:
    Han ha barnen

Även om man inte visar några symtom så kan man ändå bära på smitta(n). Sedan så har man också en viss inkubationstid att ta hänsyn till.

Med det sagt..

Det är ganska så sjukt att han nekar barnen att komma till honom. Han skulle ju kunna bli smittad ändå, då barnen skulle ju mycket väl kunna bli smittade av någon annan än dig.

Nej har han satt barn till världen så får han vackert ta hand om dem på sina veckor i stället för att smitta undan med "inte vill ha in smittan här", för att du nu råkar blivit sjuk dagen innan de skall till pappan.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mamma)

Barnen mår bra och går i skolan som vanligt, han behöver inte ens träffa mig. Jag är redan stabilare än jag var i natt och jag tror mer på matförgiftning än magsjuka. Men nej han vägrar. Han själv kan lämna sjuka barn hos mig utan att blinka, nu är inte ens barnen sjuka, men han säger nej ändå.

• Anonym (Steff)

Har han ett spädbarn eller någon annan extra känslig därhemma eller är han bara självisk ? Är det det senare så grattis till att han är ett ex. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Steff) skrev 2024-03-22 08:27:56 följande:

Har han ett spädbarn eller någon annan extra känslig därhemma eller är han bara självisk ? Är det det senare så grattis till att han är ett ex. 

Självisk är ett för litet ord till att beskriva den mannen. Tacksam varje dag att jag lyckades ta mig ifrån honom.
  • Anonym (T)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-22 08:29:49 följande:
    Självisk är ett för litet ord till att beskriva den mannen. Tacksam varje dag att jag lyckades ta mig ifrån honom.
    Ändå skaffade du flera barn med honom ?
  • Anonym (K)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-22 08:23:17 följande:

Barnen mår bra och går i skolan som vanligt, han behöver inte ens träffa mig. Jag är redan stabilare än jag var i natt och jag tror mer på matförgiftning än magsjuka. Men nej han vägrar. Han själv kan lämna sjuka barn hos mig utan att blinka, nu är inte ens barnen sjuka, men han säger nej ändå.

Och då vägrar även du i fortsättningen med samma skäl.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (K) skrev 2024-03-22 08:58:41 följande:
    Och då vägrar även du i fortsättningen med samma skäl.

Skulle aldrig neka barnen att komma hit. Det är lika mycket deras hem som mitt och jag är deras mamma oavsett vems vecka det är och hur de mår.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (T) skrev 2024-03-22 08:55:53 följande:
    Ändå skaffade du flera barn med honom ?
    Precis rätt fokus här, bra jobbat... du inser att folk kan förändras va?
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-22 09:20:35 följande:
    Precis rätt fokus här, bra jobbat... du inser att folk kan förändras va?
    Det är ändå, även du inte vill se det, rätt normalt att inte vilja ha smitta i huset. Det borde du också tänka på när han skickar sjuka barn till dig. 

Sjuka barn eller barn där föräldrarna är sjuka stannar där dem är. Klarar man inte av att ta hand om barnen fast man är sjuk så är det omsorgssvikt och man borde få hjälp i sin föräldrarförmåga. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (M) skrev 2024-03-22 09:46:23 följande:
    Det är ändå, även du inte vill se det, rätt normalt att inte vilja ha smitta i huset. Det borde du också tänka på när han skickar sjuka barn till dig. 

Sjuka barn eller barn där föräldrarna är sjuka stannar där dem är. Klarar man inte av att ta hand om barnen fast man är sjuk så är det omsorgssvikt och man borde få hjälp i sin föräldrarförmåga. 
    Vi talar inte förkylning här. Jag hade såna kramper i magen att jag fick kämpa för att inte skrika och min smärttröskel är HÖG. Det kunde ha varit något allvarligt, brister man ändå då i din värld?

Jag mår mycket bättre redan, men det kunde jag omöjligt veta då. Jag har alltid tagit hand om barnen oavsett hur jag mått, han blir som en bebis för minsta lilla.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-22 09:54:29 följande:
    Vi talar inte förkylning här. Jag hade såna kramper i magen att jag fick kämpa för att inte skrika och min smärttröskel är HÖG. Det kunde ha varit något allvarligt, brister man ändå då i din värld?

Jag mår mycket bättre redan, men det kunde jag omöjligt veta då. Jag har alltid tagit hand om barnen oavsett hur jag mått, han blir som en bebis för minsta lilla.
    Nej, du har förmodligen magsjuka och den smittan vill man absolut inte ha i huset. Så jag förstår att han inte vill ha barnen denna helgen. 

Om man inte klarar att ta hand om sina barn även om man själv är sjuk så brister man i sin föräldraförmpga ja. 
  • Anonym (Lilldjävulen)

Kontakta socialjouren och be att de hjälper dig med barnen för att du är sjuk och deras pappa vägrar ta hand om dem.

Jag tror att soc kommer att ha en helt annan åsikt än anonym(M) om vem av er det är som brister i föräldraförmåga.

• Anonym (P)
    Anonym (M) skrev 2024-03-22 10:01:26 följande:
    Nej, du har förmodligen magsjuka och den smittan vill man absolut inte ha i huset. Så jag förstår att han inte vill ha barnen denna helgen. 

Om man inte klarar att ta hand om sina barn även om man själv är sjuk så brister man i sin föräldraförmpga ja. 
    Vill man inte ha in smitta i huset, skaffar man inte barn. Är det okej att pappan vägrar ta barnen för att ett annat barn kräktes i klassrummet? För att barnet lekte hos en kompis som plötsligt blev sjuk?

Det är skit med sjuka barn, men det ingår liksom i paketet.
  • Anonym (Gt)

Vi har och har alltid haft det så att om barnen är sjuka så stannar de hos den förälder den är hos.
    Är någon av oss föräldrar magsjuka så har de även stannat då med för att minimera risken att smitta vidare. 
    Är barnen dessutom så stora att de går i skolan så förstår de väl att mamma/pappa är sjuk och låter denne vara och klarar av att fixa lite själva. 

Det är ju betydligt värre om det är mindre barn eller de föräldrar som inte har någon annan. 

• Anonym (Steff)

Ni som tycker att de friska barnen ska stanna hos den sjuka mamman för att undvika smitta pappan. Hur tänker ni där? Varför inte istället hämta hem barnen direkt så de slipper bli smittade. Vad är man för förälder om man tycker så synd om sig själv att man inte kan riskera att bli sjuk men istället ökar risken för att barnen blir sjuka. Har man någon som är extra skör i sitt hem så förstår jag det men annars är det ju helt onaturligt. Det vanliga är väl ändå att man vill skydda sina barn? 

Förklara gärna varför det är rimligare att utsätta sina barn för större risk för smitta än att själv ta en mindre risk.

• Spucks

Vilken skitstövel! Se det positive i situationen - var glad att du inte är ihop med den där kreaturen längre.

Svar på tråden Han ha barnen