Inlägg från: pippi12345 |Visa alla inlägg
  • pippi12345

BF december 2024 - liten grupp

Hur mår alla? :)
    jag är i vecka 6+1 idag och börjar må riktigt illa nu. Längtar otroligt efter det Tidigt ultraljudet som är inbokat 21/4. 

• pippi12345
    Lollo5863 skrev 2024-04-10 22:29:25 följande:

Har varit på resande fot med min chef.
    Igårkväll skulle vi äta middag på hotellets restaurang. Vi båda gillar bubbe och brukar alltid efter en lång dag på resande fot njuta av minst ett glas tillsammans. Jag hade sagt tidigare att jag inte kände mig helt 100 % (tänkte att jag kan skylla på det när jag inte beställer in alkohol till middagen). men hon hade gått ner före mig och förbeställt två varsina glas cava för att fira att vi hade haft en så pass bra dag.

Jag vågade inte säga något så jag drack upp glaset och kände samtidigt sådan oerhörd ångest, ungefär som om jag med flit misshandlade den lilla lilla ärtan i magen (var i vecka 5+0 igår). Efter det glaset ville hon köpa in vin, men då sa jag att jag inte vågade dricka mer pga att jag som sagt inte mådde så bra, och drack vatten till maten.

Borde jag ha gjort något annorlunda?! Har sådan rejäl ångest. Ringde min man efteråt i ren panik. Han tyckte att jag överdrev och istället borde se det som ?det sista glaset på förhoppningsvis flera månader?. Jag försöker tänka så, men jäklar vad dålig jag känner mig. (Första barnet så jag vet inte alls hur strikt/lätt man ska vara med allt, så jag har inte vågat chansa på något sedan jag plussade).

Man ska vara strikt med alkohol just för att det passerar direkt över till fostret. Man ska ju helst undvika alkohol när man vill bli gravid också just för att man inte vet när man blir gravid. 
    jag själv har inte följt denna rekommendation utan har druckit alkohol tills jag plussat. I vecka 5+0 så sköts väl näringsintaget av gulesäcken så tror inte att att det gör något att du har druckit ett glas, tänk på alla som plussar sent och inte vet om att dom är gravida. Så tycker absolut inte du ska vara orolig över att du har skadat fostret 

• pippi12345

Skönt att det inte blir värre med blödningarna. Jag är också orolig och vågar inte glödja mig förrän jag varit på vul. Försöker stilla oron med att tänka att efter vul Kommer säkert nästa oro, hur ser det ut på kub, rul, hur kommer förlossningen att gå osv osv. Oro hör till föräldraskapet 🙈

Anonym (Jennie) skrev 2024-04-11 09:24:20 följande:

Liten update från mig. Hade en dålig dag igår. Efter 2 missfall på rad (ett i August 23 och ett nu januari) visste jag att nästa graviditet skulle bli ännu nervösare. 
    Vet inte om ni minns men i söndags fick jag en rosa blödning och tänkte att det var kört denna gången med. Efter det inget rosa men ändå reagerat ibland på färgen. Skrev till 1177 och bm där tyckte det lät normalt. Tog också nya test i måndags som blev starkt och digitalt visade 2-3 och jag var då i v.5+0 enlig äl.

Jag tycker mig haft ökning av symptom men igår kväll hände det igen och jag tänkte det var kört. Rosa flytningar och sen har det fortsatt lite med beiga. Nu nästan inget. Haft lite molvärk men kan ju vara växtvärk.

I alla fall imorse 3 dagar efter att jag gjorde de senaste testen i måndags testade jag igen. 

Idag blev stickan superstark och det digitala har hoppat upp till 3+. Så då fick jag hopp igen. Hoppas verkligen det går vägen denna gång. 
     Jag har nu bokat in ett vul om en vecka och jag har även tid för kurator samma dag. Dock före vul. 

Har haft några jobbiga dagar med min min oro men idag ska jag försöka fokusera på lite annat o se om det blir lättare då. Skickar med bild på dagens test.

• pippi12345
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-11 10:13:56 följande:
    Ja det är ju så. Har 4 barn innan. 1 av barnen föddes med en "missbildning" inget som syns utanpå men var fara för hans liv. Han låg i respirator 18 dagar som nyfödd och genomgick op. Upptäcktes att något var galet i v.25 på privat ul. Rätt diagnos v.29. Tror risken på den diagnosen är 1/3000 . Jag och maken har 1/50 på kommande graviditeter då vi redan har ett barn med den diagnosen. Han mår bra idag. Efter honom har vi fått 2 friska barn. 

Med mina andra barn var jag lite coolare. Tog i princip bara ett eller kanske 2 test och första ultraljud runt v.12+0. Även om nervositet fanns så är det ju helt annat efter dessa missfall.

Vi får kämpa på 🌸
    Oj! Vad jobbigt det måste ha varit och vilken tur att det slutade bra för pojken ❤️

ja, nu är det bara tio dagar kvar till ultraljudet 🙏
  • pippi12345
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-11 20:36:37 följande:
    Tack. Vilken vecka är du i då? Jag tidigarela mitt pga omständigheterna. Har bokat om en vecka.
    Jag är i vecka 8+0 då, om jag räknat rätt. Här där jag bor får man boka tidigast vecka 8+0 och då är det privat.
  • pippi12345
    Pälsboll skrev 2024-04-12 19:04:04 följande:

Mår extremt illa idag, även gårdagen var hemsk. Gör riktigt ont i magen när illamåendet kommer, men känns som inget hjälper. Spyr dock inte även om det känns som jag ska göra det ibland.

Vad kan ni äta eller inte äta? Något tips för en som totalt tappat suget men ändå behöver få i sig något 😅
    Hur mår ni?

6+4 och mår också riktigt illa. Verkar hänga ihop med tröttheten. Känner inte av så mkt på morgonen utan direkt efter lunch kommer det och håller i sig tills jag lägger mig ner. Känner mig magsjuk och börjar också reagera på parfymlukt nu också som jag gjort under mina andra graviditeter. Ska väl vara som Värst i vecka 9+ så känns riktigt galet att det kan bli värre än det här 😬

lite olika från gång till vad jag vill äta. Har lite svårt för Kött när jag mår illa men går bra med bröd och bullar :)
    även jordgubbar var gott. Kan du äta något? 

• pippi12345

Så roligt med många nya :) men extra roligt att fler är i samma ålder också, strax under 40. 

jag tänkte vänta med att starta en fb-grupp innan jag varit på första ultraljudet men tänker Att skitsamma. Blir det missfall för mig så får väl nån annan bli admin ;) tänkte att inbjudan sker via meddelande här på fl så skickar jag länken. Skriv gärna innan här att ni önskar bli inbjudan och att ni skickar meddelande. Tänker mig en grupp på 40-50 så den inte blir för stor. 

• pippi12345
    Bär skrev 2024-04-17 19:03:40 följande:

Var på ultraljud idag, men det var ett besök jag hade bokat sedan tidigare pga lite problem jag haft.
    Men hon såg ett hjärta som tickade. Men hon mätte hinnesäcken och enligt mätningen av den så ska jag vara i 8+5 men enligt alla mina uträkningar och att jag tempat så jag vet när äl var så är jag i veckan 6+3. Så lite skillnad.
    Hade nästa ultraljud bokad i juni, men nu kanske jag ska få det i maj för att hon är så säker på att jag är längre gången. 

Hon mätte aldrig bebisen, jag såg den knappt, för hon tittade mest på andra saker som jag var dit för..En snabbtitt bara.

grattis till fint ultraljud! Man vill ju hellre se att bebisen är för stor än för liten i alla fall :)
  • pippi12345
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-18 16:47:35 följande:

Varit på ultraljud idag. V.6+3. Var så nervös innan. Har ju haft lite färgade flytningar. Även rosa.

Jag såg nästan direkt den lille på skärmen med blinkade hjärta  // Hjärta Den känslan. Storleken var också bra. V.6+1 enligt ul och det var helt normalt inget dom reagerar på alls. 

Hittade också anledning till min spotting och det var en blödning som blivit av att livmodern växt och tryckt på ett kärl. Den var nästan borta men syntes på skärmen. Hade jag inte frågat hade undersökaren inte ens sagt något. Så allt såg ut som det skulle för denna vecka. Så fantastisk härligt att höra.

Åhhh grattis ❤️❤️❤️ så fint 🤩
  • pippi12345

välkomna alla nya! Om någon här vill vara med i facebookgruppen som finns så skriv ett meddelande här i tråden och skicka sedan ett meddelande till mig :)

• pippi12345
    setfire skrev 2024-04-24 05:49:01 följande:

Förbereder mig för missfall då jag inte upplever några direkta symptom, endast diffust, och hcg verkar inte öka som det ska. Digitalt cb visar fortfarande 2-3 veckor och jag borde vara i nästan vecka 8. Vet inte om man bör kontakta bm (skulle ha inskrivning 6 maj) eller vårdcentralen för detta. Vill gärna veta vad jag går igenom. Känns som ett missed abortion eftersom det inte har stötts ut än. Känner tyvärr ganska starkt att det är kört, och den magkänslan brukar väl stämma rätt bra Rynkar på näsan

Behöver inte vara kört. Symtom kommer ju senare för vissa och hcg är ju olika högt. Skulle vänta en vecka till innan jag tog nytt digitalt  hoppas på det Bästa 🙏
  • pippi12345

Ja skriv till mig om ni vill ha länk den ?lilla? till fb-gruppen :) lite lättare att kommunicera där med bilder och filmer.  Inte så stor aktivitet där men tänker det drar igång mer ju fler vi blir och ju längre tid in i graviditeten man kommer. Gruppen går inte att söka efter. Vet inte hur det är med den stora bfgruppen. Jag själv går nog med i den stora när graviditeten är officiell efter RUL. 

• pippi12345
    Vinter89 skrev 2024-05-05 11:00:13 följande:

Hej! 

Är det okej om jag är med i gruppen. Har beräknat den 31/12 med min fjärde, en liten överraskande sladdis. 😊

Självklart :) välkommen och grattis! Skriv till
    mkg privat om
    du önskar länk till fb-gruppen
  • pippi12345

Hjälp 🙈 gick diskussionerna så långt alltså att man var tvungen att specificera att enbart livmoderbärare var välkomna. 

• pippi12345
    Emelieostergaard skrev 2024-06-14 13:36:12 följande:

Hej! Jag har BF med min andra dotter 1/12-2024, min första är född tidigt 2023. jag vill också gärna vara med i FB-gruppen :) Hur gör man? 

Du skriver ett meddelande till mig här på familjeliv så får du en länk som är giltig i 48 h. Du behöver gå Med i gruppen 48 h efter att jag Skickat länken :)
  • pippi12345

Tryck på mitt namn pippi12345 för att se min profil och  sedan skicka meddelande. Skriv gärna när du har bf också :)

• pippi12345
    Anonym (bfidec) skrev 2024-07-08 18:37:48 följande:

Hej, jag skulle vilja gå med i gruppen men jag lyckas inte skicka meddelande till ts. :/

Då blir det svårt 🙈 lyckS du gå in på min profil? annars får du ange ditt profilnamn så får jag skicka meddelande till dig istället. 
  • pippi12345
    utaletnldu skrev 2024-07-09 16:21:44 följande:
    här är mitt profilnamn, nu postar jag inte anonymt :) kom bara upp att användaren inte finns när jag försökte skicka meddelande.
    Skickat en Länk till dig nu som du behöver aktivera inom 38 timmar annars är den ogiltig och du behöver be om en ny :)
Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp