Inlägg från: pippi12345 |Visa alla inlägg
  • pippi12345

BF december 2024 - liten grupp

grattis och välkommen! Ja, man kan aldrig ta något för givet att man får behålla bebisen i magen. Jag har aldrig haft missfall på mina fyra tidigare graviditeter så tänker att statistiskt sett borde jag kanske få missfall nu 🥺 så jobbigt att bara gå och vänta på olika milstolpar för att få bekräftat att allt är bra. Men å andra sidan så slutar man väl aldrig oroa sig, finns ju så mycket hemskt när barnet väl är fött också PSD, missbildningar,  cancer, olyckor osv. Man får tänka att oron är nog en del av föräldaskapet annars blir man nog tokig 🙈

Lollo5863 skrev 2024-03-30 16:27:45 följande:

Hallå :)
    Jag hoppar in här jag med.
    Jag och min man började försöka i april förra året. Jag blev gravid både i maj och i juli där båda graviditeterna slutade i tidiga missfall. Idag, 8 månader sedan sista missfallet en dag efter beräknad mens så visade det digitala testet äntligen att jag är gravid!

BF 10 december.  Och även om det är chock och glädje nu så är jag så oerhört orolig att inom två veckor kommer jag ha fått missfall igen, precis som de andra två gångerna. Men jag hoppas hoppas hoppas!

• pippi12345

jag Tempar fortfarande men inte vid samma tidpunkt. Tempen stabil mellan 36,9-37 så gör mig inte orolig men kanske dumt att fortsätta nu 🙈 antar att en blödning kommer innan tempdipp vid det här laget. Och att det ska handla om en kemisk graviditet verkar uteslutet när testen Stegrar och man får det här på digitala idag (testaee senast med digitalt för 4 dagar senare) 4+6 idag 🤩
  • pippi12345
    Anonym (Syskontillsonen) skrev 2024-04-01 01:18:58 följande:
    Jag är också i vecka 6 (5+3) men fick bara gravid 2-3 veckor.
    Testade plus för första gången 21:e mars och då stod det 1-2 veckor. Bör det stå 3+?
    Spannet är ju ganska brett om man tittar på tabellen hur mycket HCG som ska finnas i blodet vid en viss vecka, så vore ju inte konstigt om det inte visade 3+ på alla dels för att ägget kan ha befruktats senare och dels för att man har olika höga hcg-nivåer. 
  • pippi12345
    Ullabellan skrev 2024-04-01 08:36:13 följande:

Hej! Är gärna med i gruppen, verkar vara i vecka 4 + 6 idag. Första barnet och har tidigare haft X så är lite nervös och hoppas att allt är normalt denna gången. 

vet inte hur det är med era symptom men jag har haft lite ont i magen till och från samt ömma bröstvårtor sedan innan jag plussade. har även lite lätt illamående ibland om jag inte äter regelbundet, hur ser det ut för er andra? 

Välkommen! Mitt främst symtom är trötthet, känner konstant att jag ?vill vila ögonen lite?. Inte så mkt trötthet i kroppen utan mer i ögonen och jag kan Somna varsom 😅 lite ömma bröstvårtor som känns av främst när jag ammar. illamåendet kommer och går, får alltid  Kväljningar när jag borstar tänderna. 
  • pippi12345

Har lätt mensvärk men inte så att jag behöver ta någon Alvedon eller så. Känner av lite då och då och mest som att det svider och molar. Tänker att det är tecken på att livmodern växer, om man tänker på hur stor den ska bli så är det inte så konstigt att man har växtvärk 🙈 är bara orolig för att det ska accelerera och göra jätteont för det kan ju vara tecken på utomkveds eller missfall. Så så länge jag inte behöver ta Alvedon pga värken så är jag glad att man känner av lite växtvärk. 

• pippi12345
    Lollo5863 skrev 2024-04-02 14:39:50 följande:
    Samma här med värken. Är också oerhört trött (men vaknar ändå rätt ofta på natten) Du är ju exakt en vecka före mig, har du haft känningar av molvärk hela veckan?
    Ja, haft det sedan jag typ plussade runt bim. Trött blev jag också direkt, tycker det är det mest påtagliga symtomet 😅
  • pippi12345
    Ullabellan skrev 2024-04-03 06:33:29 följande:

När ni skriver exempelvis vecka 5 (4+0) vad innebär det egentligen? känner mig otroligt novis gällande det här. förresten har ni bokat tid hos barnmorskan för inskrivning än? Jag är nästan rädd för att göra det och sedan behöva avboka. 

Tror det är bra att skriva in sig så fort som möjligt (säger jag som boka inskrivning idag till nästa vecka 😅). dels för att få ett hälsosamtal så man vet hur man ska bete sig för att maximera chansen att graviditeten stannar kvar men dels för att ta blodprov för sköldkörteln. 
  • pippi12345

Är det någon som bokat tidigt ultraljud? Jag gjorde det precis 21/4, är då i vecka 8+0 tror jag. Sen NIPT två veckor senare i v10+0

• pippi12345
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-03 16:31:53 följande:
    Har tänkt att boka in ett till v.7+0. Med mina andra barn har kub varit mina första ul men efter 2 missfall på rad där jag gjort privat ul efter blödning (såg hjärtat slå båda gånger men var för små och slutade missfall) så vill jag nog göra ett tidigare och innan veckan de missfallen startade på.
    Skulle också vilja göra tidigare men alla mottagningar tar inte emot förrän 8 fulla graviditetsveckor 🤷?♀️ när Jag var gravid för tre år sedan så gick jag i Vecka 6+1
  • pippi12345
    Startingover skrev 2024-04-03 17:32:27 följande:

Jag ska göra ultraljud 22/4, då är jag i 8+1 😁 

härligt :) då kanske man vågar sig på att skapa en fb-grupp efter det om allt ser bra ut 😅Ska du göra NIPT också? 
Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp