Inlägg från: Anonym (Jennie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jennie)

BF december 2024 - liten grupp

Anonym (Syskontillsonen) skrev 2024-04-05 13:13:18 följande:
    Jag frågade faktiskt aldrig om han kunde mäta & hur stor den var. Han sa enbart att det fanns en graviditet som både kan fortsätta eller kan ha stannat. Fanns ingen hjärtaktivitet eller så.
    Hade du missfall i aug och jan? :(
    Ok. Ja. Har haft 2 på raken :( Båda i v.8-9. Hade jag inte bokat ul och hunnit se hjärtslag innan det gick åt pipan strax efter så hade de nog betraktats som ma. Jag bokade pga blödning precis som du men jag var ju längre gången men inte enligt stl. Har t o m bild och senaste även film på den lille där hjärtat slår. Glad att jag gjort ultraljuden men också väldigt tufft att veta att små hjärtan startat och sen slutat.

Har 4 barn sen innan och de 3 första kom utan några mf. Fick ett supertidigt innan fyran och sen har jag haft 2 på kort tid. Är 38 år nu så kanske åldern spelar in.Det behövde inte betyda att det händer igen sa dom på gyn. Mina andra barn är 14,13,10 och 5 år.

Hoppas att det inte kommer mera blod och att den lilla har växt till ditt nästa ul.

När jag började blöda slutade det inte någon längre tid utan kom mer eller mindre tills allt var ute. Mitt senaste missfall fick vi hjälpa till att få ut resten.
  • Anonym (Jennie)

Fan.Nu kom det ljusrosa på pappret. Ska det bli ett tredje missfall på rad?! Har varit iväg sen igår men ska ta ett gravidtest när jag kommer hem. Tror att det kan synas där på när det är såhär tidigt.Så sjukt tacksam för mina 4 barn. Har jag alltid varit men efter dessa mf tänker jag på det så mycket mer. Vi har försökt med ett lillasyskon sen missfall i Augusti. Blev oplanerat gravid i somras och då blev det som så att vi liksom ställde in oss på lillasyskon.Efter det blev jag gravid igen och fick mf i Januari igen. Testade pos på påskafton men nu tror jag som sagt det är mf på g igen. 

• Anonym (Jennie)
    Startingover skrev 2024-04-07 19:28:20 följande:
    Jag fick en liten ljusbrun flytning idag. Det har inte kommit mer efter det men jag är så himla orolig just nu. Gick in i vecka 7 idag och vet att detta är den stora "missfallsveckan" Men jag hoppas verkligen att allt är bra inne i magen...
    Det är ju ganska vanligt att man kan få det utan att det är något har jag förstått. I mitt fall har det dock alltid slutat med mf då ,så därför känner jag att det är kört. Men hoppas det går bra för oss båda.

Jag har inte heller fått något mer rosa i flytningarna och testet jag tog nyss är bra mycket starkare än i måndags. Detta är dock annat märke men samma känslighet 25 nånting. 

V.4+6 idag. Har bara hållt mig en liten stund och kisset var ganska blekt. Har druckit mycket idag. Får ta ett nytt imorgon bitti.

• Anonym (Jennie)

Godmorgon. Inget mer rosa på pappret utan bara vid det enda tillfället igår. Tog fler test som ger mig hopp. 

Jackpot hade väl kännts med ett 3+ idag men 2-3 stämmer ju enligt uträkning med då jag gick in i v.5+0 idag beräknat på äl-test.

Nu ska vi försöka boka ett ultraljud förhoppningsvis ganska snart. 

Stickorna är det övre från igår. Undre imorse samt digitala. 

• Anonym (Jennie)

Liten update från mig. Hade en dålig dag igår. Efter 2 missfall på rad (ett i August 23 och ett nu januari) visste jag att nästa graviditet skulle bli ännu nervösare. 
    Vet inte om ni minns men i söndags fick jag en rosa blödning och tänkte att det var kört denna gången med. Efter det inget rosa men ändå reagerat ibland på färgen. Skrev till 1177 och bm där tyckte det lät normalt. Tog också nya test i måndags som blev starkt och digitalt visade 2-3 och jag var då i v.5+0 enlig äl.

Jag tycker mig haft ökning av symptom men igår kväll hände det igen och jag tänkte det var kört. Rosa flytningar och sen har det fortsatt lite med beiga. Nu nästan inget. Haft lite molvärk men kan ju vara växtvärk.

I alla fall imorse 3 dagar efter att jag gjorde de senaste testen i måndags testade jag igen. 

Idag blev stickan superstark och det digitala har hoppat upp till 3+. Så då fick jag hopp igen. Hoppas verkligen det går vägen denna gång. 
     Jag har nu bokat in ett vul om en vecka och jag har även tid för kurator samma dag. Dock före vul. 

Har haft några jobbiga dagar med min min oro men idag ska jag försöka fokusera på lite annat o se om det blir lättare då. Skickar med bild på dagens test.

• Anonym (Jennie)

Just det. V.5+3 idag. Bf 8 dec.

• Anonym (Jennie)
    pippi12345 skrev 2024-04-11 09:46:28 följande:

Skönt att det inte blir värre med blödningarna. Jag är också orolig och vågar inte glödja mig förrän jag varit på vul. Försöker stilla oron med att tänka att efter vul Kommer säkert nästa oro, hur ser det ut på kub, rul, hur kommer förlossningen att gå osv osv. Oro hör till föräldraskapet 🙈

Ja det är ju så. Har 4 barn innan. 1 av barnen föddes med en "missbildning" inget som syns utanpå men var fara för hans liv. Han låg i respirator 18 dagar som nyfödd och genomgick op. Upptäcktes att något var galet i v.25 på privat ul. Rätt diagnos v.29. Tror risken på den diagnosen är 1/3000 . Jag och maken har 1/50 på kommande graviditeter då vi redan har ett barn med den diagnosen. Han mår bra idag. Efter honom har vi fått 2 friska barn. 

Med mina andra barn var jag lite coolare. Tog i princip bara ett eller kanske 2 test och första ultraljud runt v.12+0. Även om nervositet fanns så är det ju helt annat efter dessa missfall.

Vi får kämpa på 🌸
  • Anonym (Jennie)
    pippi12345 skrev 2024-04-11 19:19:25 följande:
    Oj! Vad jobbigt det måste ha varit och vilken tur att det slutade bra för pojken ❤️

ja, nu är det bara tio dagar kvar till ultraljudet 🙏
    Tack. Vilken vecka är du i då? Jag tidigarela mitt pga omständigheterna. Har bokat om en vecka.
  • Anonym (Jennie)

Jag gör också privat. Vi åker över 20 mil. Har varit där innan och blev nöjd med bemötandet. Där gör dom från 6+0. 

• Anonym (Jennie)
    Tanya85 skrev 2024-04-13 20:33:51 följande:
    //

Hejhej!
    Jag plussade den 1 april och är i vecka 5+4 idag med bim den 9 dec. Fyller 39 år snart och hållit på med IVF i flera år utan framgång. Har inga barn sedan tidigare och längtat efter barn i flera år! Hoppas innerligt att det är vår tur nu.

Den här cykeln ställde Sahlgrenska in vår embryoåterförande pga stängt på söndagar och jag bröt ihop helt. Dock hade vi sex ett par gånger innan ÄL (för tänk om..) och sorgen vände till lycka - jag blev gravid NATURLIGT!

Jag är lite i chock men mest orolig. Har två tidiga missfall bakom mig, en i vecka 7 och en i vecka 8. Så de kommande veckorna är kritiska, tänker inte på ngt annat. Känner efter hela tiden. Inbokat VUL i 6+3 (fre 19 april) och ett i 8+0 (30 april).

Mina symptom är trötthet, tunga och ömma bröst och yttepytte illamående när jag inte ätit på ett tag. I mina förra missfall har jag alltid blött rosa och brunt. Men än så länge inget blod i sikte.. drömmer också galna drömmar, mardrömmar om att bli knivhugggen av min sambo 😅

Grattis. Vi har bf nästan samma dag. Jag 8 dec.Har också bokat vul i v 6+3 (på torsdag). Jag har tyvärr 2 missfall i rad före denna graviditet (ca v.9 på båda) och är supernervös. Har tyvärr haft lite missfärgade flytningar (rosa,gula,beiga). Skrev till bm när de var rosa och gula och det lät normalt sa hon. De beiga kanske är lite gamla rester av det rosa är en teori jag har.Har tagit test med veckoindikator som har ökat så finns ju en del hopp ändå. Har ungefär samma symptom som du. Längtar till torsdag även om det är så nervöst. Ovissheten är tuff men vul och att förhoppningvis få se hjärtslag och bra/ok stl är ett delmål.

Jag är 38 år.
  • Anonym (Jennie)
    Tanya85 skrev 2024-04-13 21:24:09 följande:
    Jag förstår din oro, men man får komma ihåg att många får brunbeigbruna flytningar utan att det betyder ngt dåligt. Men ja, med missfall i bagaget tar man inte ut ngt i förväg.. så otroligt slitigt att oroa sig och vänta?

Men vad kul att vi är i samma ålder och nästa exakt samma vecka! Hoppas verkligen det bra för oss båda!!
    Tack. Ja det hoppas vi {#emotions_dlg.flower} Jag har fått kuratorkontakt efter de 2 missfallen så har tid med henne samma dag innan ul. Hoppas att hon kan komma med lite tips för att hantera oron. 
  • Anonym (Jennie)

Varit på ultraljud idag. V.6+3. Var så nervös innan. Har ju haft lite färgade flytningar. Även rosa.

Jag såg nästan direkt den lille på skärmen med blinkade hjärta Hjärta Den känslan. Storleken var också bra. V.6+1 enligt ul och det var helt normalt inget dom reagerar på alls. 

Hittade också anledning till min spotting och det var en blödning som blivit av att livmodern växt och tryckt på ett kärl. Den var nästan borta men syntes på skärmen. Hade jag inte frågat hade undersökaren inte ens sagt något. Så allt såg ut som det skulle för denna vecka. Så fantastisk härligt att höra.

• Anonym (Jennie)
    pippi12345 skrev 2024-04-18 19:49:59 följande:
    Åhhh grattis ❤️❤️❤️ så fint 🤩
    Tack snälla 🌸🌸🙌🏽
  • Anonym (Jennie)
    pippi12345 skrev 2024-04-20 17:24:26 följande:

välkomna alla nya! Om någon här vill vara med i facebookgruppen som finns så skriv ett meddelande här i tråden och skicka sedan ett meddelande till mig :)

Jag går gärna med i facebookgruppen :) Skriver meddelande.
Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp