Inlägg från: Tanya85 |Visa alla inlägg
  • Tanya85

BF december 2024 - liten grupp

Hejhej!
    Jag plussade den 1 april och är i vecka 5+4 idag med bim den 9 dec. Fyller 39 år snart och hållit på med IVF i flera år utan framgång. Har inga barn sedan tidigare och längtat efter barn i flera år! Hoppas innerligt att det är vår tur nu.

Den här cykeln ställde Sahlgrenska in vår embryoåterförande pga stängt på söndagar och jag bröt ihop helt. Dock hade vi sex ett par gånger innan ÄL (för tänk om..) och sorgen vände till lycka - jag blev gravid NATURLIGT!

Jag är lite i chock men mest orolig. Har två tidiga missfall bakom mig, en i vecka 7 och en i vecka 8. Så de kommande veckorna är kritiska, tänker inte på ngt annat. Känner efter hela tiden. Inbokat VUL i 6+3 (fre 19 april) och ett i 8+0 (30 april).

Mina symptom är trötthet, tunga och ömma bröst och yttepytte illamående när jag inte ätit på ett tag. I mina förra missfall har jag alltid blött rosa och brunt. Men än så länge inget blod i sikte.. drömmer också galna drömmar, mardrömmar om att bli knivhugggen av min sambo 😅

• Tanya85
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-13 21:00:45 följande:
    Grattis. Vi har bf nästan samma dag. Jag 8 dec.Har också bokat vul i v 6+3 (på torsdag). Jag har tyvärr 2 missfall i rad före denna graviditet (ca v.9 på båda) och är supernervös. Har tyvärr haft lite missfärgade flytningar (rosa,gula,beiga). Skrev till bm när de var rosa och gula och det lät normalt sa hon. De beiga kanske är lite gamla rester av det rosa är en teori jag har.Har tagit test med veckoindikator som har ökat så finns ju en del hopp ändå. Har ungefär samma symptom som du. Längtar till torsdag även om det är så nervöst. Ovissheten är tuff men vul och att förhoppningvis få se hjärtslag och bra/ok stl är ett delmål.

Jag är 38 år.
    Jag förstår din oro, men man får komma ihåg att många får brunbeigbruna flytningar utan att det betyder ngt dåligt. Men ja, med missfall i bagaget tar man inte ut ngt i förväg.. så otroligt slitigt att oroa sig och vänta?

Men vad kul att vi är i samma ålder och nästa exakt samma vecka! Hoppas verkligen det bra för oss båda!!
Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp