Inlägg från: Anonym (Jennie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jennie)

BF december 2024 - liten grupp

Hej. Hoppar också in. Testade positivt häromdagen. Och tog 2 test till idag på bim 4+0. 

Är mitt femte barn men min åttonde graviditet. Fick mina 3 första barn på 4 år. Sen en oplanerad graviditet som slutade med väldigt tidigt missfall. Sen kom fjärde barnet. I somras blev jag oplanerat gravid igen. Blev tyvärr mf i v.9 och sen blev jag planerat gravid i december. Tyvärr blev det också mf i v.9. Så nu är det supernojigt men samtidigt väldigt glad över positiva test. Har kontaktat kuratorn jag fick i samband med mina 2 missfall på rad. Så man kan få stöd.

Svårt att säga symptom för magsjuka har härjat här i familjen även jag. Tror det börjar vända nu. 

Har haft lite olika känningar som skulle kunna vara symptom. 

Ska försöka att inte oroa mig för mycket. Inget man tjänar något på. Men lättare sagt än gjort.

Bf 8 december. 

• Anonym (Jennie)
    Startingover skrev 2024-04-01 20:49:49 följande:
    Stort grattis till plus på stickan! Vi får hjälpas åt och stötta varandra under de här första oroliga veckorna. 
    Tack snälla. Ja det låter bra Hjärta
  • Anonym (Jennie)
    Lollo5863 skrev 2024-04-02 11:11:44 följande:

Går in i vecka 5 idag (4+0) och i mina två tidigare graviditeter är det i denna vecka jag fått mina missfall, så nu är jag riktigt nojig.
    Lätt ömmande bröst och jag kissar ofta vilket jag läst är vanligt kring den här tidpunkten. Men igår och idag har jag även ibland känt av en form av magknip, som lättare mensvärk. Inte hela tiden, men då och då. Är det här något som ni andra också känt av?

Kan vara växtvärk. Har haft det olika mycket mina graviditeter. Är själv i v.4+1 idag. Har haft svårt att tyda symptom då jag åkt på magsjuka men har tyckt mig ha lite olika symptom.
  • Anonym (Jennie)
    pippi12345 skrev 2024-04-03 12:07:11 följande:
    Tror det är bra att skriva in sig så fort som möjligt (säger jag som boka inskrivning idag till nästa vecka 😅). dels för att få ett hälsosamtal så man vet hur man ska bete sig för att maximera chansen att graviditeten stannar kvar men dels för att ta blodprov för sköldkörteln. 
    Pratade också med kvinnohälsan idag. Har fyllt i hälsodeklarition. Fått tid till den 25/4. Brukar alltid höra av mig så fort som möjligt :)
  • Anonym (Jennie)
    Lollo5863 skrev 2024-04-03 14:26:44 följande:
    Då jag fått missfall under vecka 5 mina båda tidigare graviditeter så vågar jag helt enkelt inte höra av mig till mvc förrän denna vecka passerat. Bortsätt från det tycker jag det låter klokt att höra av sig så tidigt man kan :)
    Mina 2 senaste graviteter blev missfall i v.9. Har även ett tidigt innan mitt fjärde barn. Tänker att det är bra att "rapportera" sin graviditet ändå men det där känner man nog bäst själv hur man vill göra.
  • Anonym (Jennie)
    pippi12345 skrev 2024-04-03 16:10:56 följande:

Är det någon som bokat tidigt ultraljud? Jag gjorde det precis 21/4, är då i vecka 8+0 tror jag. Sen NIPT två veckor senare i v10+0

Har tänkt att boka in ett till v.7+0. Med mina andra barn har kub varit mina första ul men efter 2 missfall på rad där jag gjort privat ul efter blödning (såg hjärtat slå båda gånger men var för små och slutade missfall) så vill jag nog göra ett tidigare och innan veckan de missfallen startade på.
  • Anonym (Jennie)

I Augusti var jag på ul i v.7+5 (blev flyttad till 6+0) sen nu i Januari var jag på vul i 8+3 (blev flyttad till 6+0). Var på olika ställen. Första stället hade ingen gräns vad jag vet. Andra minns jag inte. Båda blev bokade dagen innan i "panik" efter att jag börjat blöda.

• Anonym (Jennie)
    Anonym (Sysko­ntills­onen)

Lycka till imorgon. Är väl inte helt ovanligt att man blöder.
    Känns som man hört många där det gått bra. Hoppas det 
    är en harmlös blödning och allt ser bra ut imorgon {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Syskontillsonen) skrev 2024-04-05 11:41:41 följande:

Update - Varit på ultraljud, är enligt min & apparnas beräkning i vecka 6+0.. Inget hjärtaktivitet fanns 😢💔
    Känns rätt mörkt nu. Har fortfarande bruna/rosa flytningar.. Är så ledsen.

Åh nej. Vad tråkigt. Kan det vara för tidigt att se? Ibland kan man ju ha räknat fel eller haft äl senare osv.{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Sysko­ntills­onen)

OK. Så kan ju vara för tidigt? Hoppas på det {#emotions_dlg.flower}
    Gick det att mäta den lille?Jag har varit på ul i Augusti 2023
    som blev daterat 6+0 (skulle varit i 7+6 tror jag)
    men i vårt fall stämde datumen så den lille hade inte växt
    som sig bör. Även nu i Januari blev jag daterad till
    6+0 (var i v.8+3) samma sak där tyvärr. 

Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp