Inlägg från: Anonym (Mollie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mollie)

BF december 2024 - liten grupp

Hej! Plussade i lördags men undrar lite hur man räknar hur långt gången man är. Läste någon stans att bim alltid är 4+0. Stämmer det? Haft cykel på ca 33-35 dagar, inte 28 som alla appar räknat med? Första barnet så allt är nytt för mig

Mår skapligt, lite tröttare än vanligt, hungrig och ont i magen/molvärk. Även haft lite bruna flytningar sedan i tisdags, borde jag oroa mig tror ni?

• Anonym (Mollie)
    Startingover skrev 2024-03-28 17:19:17 följande:
    Ja, man utgår alltid ifrån sista mensen första dag och att BIM är 28 dagar efter det. Du kommer att få ett mer exakt datum sen när du gör ultraljud och man mäter bebisen 😁 bruna flytningar kan vara både helt normalt eller ett tidigt tecken på missfall... Jag förstår att det gör dig orolig, men försök att tänka att du ändå inte kan påverka hur det blir utan det är bara att vänta. Boka in ett tidigt ultraljud på en privatmottagning om du är orolig, det har jag gjort i alla mina graviditeter och det är väldigt lugnande. 
    Okej tack! Hur tidigt kan man göra det? När har du gjort det? 😊
  • Anonym (Mollie)

Jag är trött, mår illa om jag inte äter lite och ofta, kissnödig. Molvärken känner jag knappt av längre, lite när jag ska sova. Känns som symptomen stannat av lite 😅 långt till ultraljudet den 22 april 🙊

• Anonym (Mollie)
    Anonym (Syskontillsonen) skrev 2024-04-04 18:28:26 följande:
    Det kom ganska mycket rosa blod direkt efter sex och sen lite till 30 min senare. Nu är det ingenting, jag har inte ont men tror det kan vara början på ett missfall. Har tid för UL imorgon. Är så orolig 😢
    Det behöver absolut inte betyda det värsta, ganska vanligt att börja blöda efter sex eftersom slemhinnorna är så sköra. Skönt med ultraljud imorgon, håller tummarna ❤️
  • Anonym (Mollie)
    Söderloppan skrev 2024-04-07 14:11:42 följande:

Är det någon av er som har haft brunaktiga flytningar under graviditet? Jag har haft det i snart ca 1 veckas tid och oroar mig. De blir varken mer eller mindre. Pratat med bm om det för några dagar sen men hon var ganska lugnande, dock så tycker jag att det borde börja avta om det har varit någon mindre blödning som nu processas ut?? Ingen smärta i magen, knappt någon molvärk längre. 🤯

Jag hade det runt de dagarna jag skulle fått min mens, sen försvann dom. Trodde mensen skulle komma men nope ☺️
    Ingen molvärk här heller längre, men illamåendet är här 😅
  • Anonym (Mollie)
    Pälsboll skrev 2024-04-09 22:16:08 följande:
    6+3 här 😊 Illamåendet är här på besök också, kommer o går under dagarna. Inte så att jag kräkts något än, men riktigt nästan sjösjuk ibland och sängliggandes.
    Får också huvudvärk på kvällarna sedan några dagar tillbaka.
    Längtar också till ultraljudet, den 16/4 🥰
    Samma här! Riktigt illamående men som tur är kräks jag inte än, peppar peppar 😅
    Brösten börjar ömma rejält o svullna till, svårt att sova på mage. Molvärken som varit avsaknad nån vecka börjar hitta tillbaka vilket jag hoppas är positivt. Så orolig att något ska gå fel.... ultraljud den 17/4
Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp