Obehaglig lärare. Mitt fel??
Det är väldigt vanligt att man tar på sig skulden när någon sånt här händer. För han är ju trevlig och rolig också.... Men samtidigt han går över flera gränser och det är absolut inte ditt fel.... Han är lärare och din mentor och han går absolut över gränsen... är det någon av klasskompisarna som uppmärksammat detta som kan stötta dig...
Det finns risk att han beter sig värre... Och det spelar tyvärr ingen roll att han har fru och barn....synd om dom däremot....
Jag tycker att du ska ta upp det med någon ansvarig på skolan som du har förtroende för..... Du behöver inte själv göra en värdering utan berätta vad han gjort och hur du upplever det beteendet....att det från din sida uppfattas obehagligt och kränkande....
Tänk på att fler riskerar att drabbas av honom och därför är det bäst att du berättar...
Om han säger gumman eller vännen till dig ....rätta honom och säg jag heter xxxx du kan kalla mig det..... Stå på dig!!
Detta kan vara svårt att anmäla och troligtvis kommer han bortförklara det men det är ju för att skydda sig själv....
Lätt när man är ung och ska ha förtroende för någon att man inte vill tro eller ens kanske inser något direkt....
Men jag tycker att du ska avsluta kontakten som gäller mentorskapet, lektionerna behöver du ju gå på men håll avstånd så gott du kan.......
Bästa vore om detta får rejäla konsekvenser för honom.....han ska inte kunna fortsätta på detta sättet....