Anonym (XXX) skrev 2024-03-22 10:40:40 följande:
Klart att man inte ska undvika vatten. Mina barn gick i allt mer avancerade simgrupper många terminer i rad, med ledare. Och jag satt också på bänken och tittade på. Och som sagt: vi VAR ju och badade själva också. Men då var vi två vuxna på två barn, och vi hade ett stående upplägg att jag alltid skulle hålla koll på dottern och han på sonen.
Idag sitter föräldrarna och kollar i sina mobiler och glömmer bort tiden, och när de tittar upp är ungen borta...
Det har alltid funnits föräldrar som brister i sin koll på sina barn. Men bara för att du och din man har ert upplägg så betyder det inte att TS inte fixar att bada med båda sina barn.
När vi hade pool hade mina barn ofta kompisar över som badade. Beroende på vilka kompisar det var och hur många så sa jag till kompisarnas föräldrar att de fick stanna kvar för att det blev för stimmigt att jag skulle känna mig bekväm att jag skulle ha koll på alla barn ensam. Jag har plockat upp ungar ur poolen som inte skötte sig och de fick snällt sitta två meter i från poolkanten och titta på. Jag har haft 10 ungar i poolen utan att känna minsta lilla oro för att jag visste att barnen kunde simma och skötte sig exemplariskt. Jag satt vid sidan om och hade koll om utifall. Allt har berott på vilka barn som har varit hos oss, alla barn är olika.