Inlägg från: Anonym (Betty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betty)

Dags för första semestern själv!

Stuga var ett bra tips. Hyr nära någon sjö där ni kan bada och bara ta det lugnt. Barn älskar ju vatten och kan leka i vatten i timmar. 

Kanske relativt nära några sevärdheter också?

• Anonym (Betty)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 14:13:57 följande:
    "nära" en sjö skulle jag inte rekommendera. Tänk så lätt ett av barnen - eller båda - kan dra iväg ensamma till sjön! Det är speciellt svårt för en ensam vuxen att hålla koll på två barn samtidigt. 
    Hur tror du folk gör som bor nära vatten? 

Det är klart man kan åka till en badort med två barn själv eller gå och bada med två barn själv. Alla kan inte åka med både mamma och pappa varje gång. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 14:37:44 följande:
    Det händer ju saker också, på de fina sjötomterna:

sverigesradio.se/artikel/6516864

Det skulle jag aldrig ha vågat, inte med så små barn som TS'. När vi åkte och badade, hade min dåvarande man alltid ansvar för sonen och jag för dottern. Så att det aldrig skulle uppstå en situation, där den ena trodde att ett barn var med den andra, fast det hade sprungit ner till poolen själv.
    Nämen, vad bra. Då behöver du inte åka på någon resa till en strand då. Men vi andra kommer fortsätta göra det. Du kan ju alltid försöka ringa Ving och TUI och be dem stoppa sina charterresor till alla semesterorter vid havet och bifoga din länk. 

Hur tror du folk gör som har fler än 2 barn? 
Svar på tråden Dags för första semestern själv!