Anonym (Lejon) skrev 2024-03-24 12:38:41 följande:
Ja och likt andra i tråden har du också tydligen viss läs-problematik..
Vet inte hur övertydlig jag varit egentligen om att det inte handlar om det du skriver, men tydligen inte tydlig nog.
Va tröttsamt.
Jaja.
Orkar inte haha.
Anonym (Lejon) skrev 2024-03-24 12:44:08 följande:
Många ser ju bara otrohet på ett sätt. Går liksom aldrig att diskutera.
Är ett känsligt ämne.
Och det köper jag, håller med om att man inte bör vänstra osv.
Men du är ju en av få som fattat vad jag menar här.. att man gräver ner sig i människans beteende, det är det som är det intressanta här.
För det pratar man ju aldrig om när det kommer till otrohet.
Och du har en poäng, relationer är ju verkligen inte lyckliga hela tiden. Det skulle ju inte rättfärdiga en otrohet heller egentligen, att man har en svacka.
Det ska ju vara riktigt dåligt och inte finnas chans att rädda, för att ens närma sig en acceptans av
otrohet.om det ens finns. Jag har ingen aning.
Därför det är intressant att diskutera.
Tror också att det är svårt att komma vidare efter en otrohet.
Relationen blir nog aldrig den samma. Man har ändå brutit tilliten.
Och det är ju pga en outtalad regel som bara existerar, men ingen vet egentligen varför.
I dagens fria samhälle borde det kanske vara bättre med sex med andra, för att få ner alla skilsmässor.
Jag tror inte att det är så enkelt som att otrohet beror på att det inte är socialt accepterat att ha flera sexuella förhållanden parallellt. I många fall är nog otrohet ett sätt att fly från allvarliga problem i förhållandet, något man tar till när man är för feg för att ta itu med problemen eller lämna förhållandet.