Anonym (Komplex relation) skrev 2024-03-20 11:50:39 följande:
Jag har en komplex situation med min KK. Det är ingen sidorelation eller så, utan jag hade gärna gift mig med henne, men hon vill hålla det på en KK-nivå för att jag är för ung tycker hon. Jag är 26, hon är 39.
Vi ses varenda dag varannan vecka (när hon inte har barnen), hon sover ofta över och har en massa prylar och kläder här. Har egen nyckel och beter sig som hon bor här vilket är helt ok för jag önskar hon gjorde det. Jag är sällan hos henne, men det händer.
Eftersom hon inte vill ha det så seriöst så har jag några gånger under åren tänkt att då kan väl jag dejta för att hitta något seriöst men då har hon blivit helt förstörd, ledsen, sagt att hon älskar mig, jag vill vara med dig...men det försvinner och går tillbaks till KK väldigt fort.
Det skiljer ju bara 13 år mellan er. Inte mkt. Hon är säkert rädd. Rädd att du ska hitta någon yngre. Kan vara därför hon tar avstånd. Min situation är mer komplex eftersom han numera är sambo. Han var inte det när vi först lärde känna varandra. Då var jag den upptagna. Sen skulle jag inte vilja ha en riktig relation med honom då jag är 20 år äldre. Han är i starten av livet med att snart kanske bilda familj. Allt det har jag redan gjort. Mina barn är vuxna. Sen vet jag att jag inte är en prioritet, som en annan här nämnde, men det accepterar jag fullt ut. Han vill ha mig i sitt liv, även om det bara är sex, trots sin relation och det betyder något för mig. Vad än olyckskorpar här på FL säger.