Fullständigt lurad/förnedrad
Anonym (Hjälp) skrev 2024-03-20 20:40:51 följande:
Verkligen tack för återkoppling!
En sak till. Vid sällsynta lämningar/hälsningar så har en ny person setts. Denna person sitter i bilen som vårt barn ska sitta i efter lämning. Vem det är? Inte en aning. Efterforskningar på nätet (hatar att behöva göra det) säger att detta är hens nya partner. En partner sedan 2 år enligt FB. Jaha? Nu då? Hen umgås uppenbarligen med vårt barn. Ingen info alls från hen om detta. Jag blir så förbannad.
Var försiktig så att du inte skadar barnets goda relation med dig eller med den andre föräldern. Det är svårt för barn med all den känslighet de har att bära och bada i sina föräldrars känslor. Allt det ni känner påverkar barnet och det är inte barnets fel om den har svårt att hantera det och att du kanske upplever att det är svårt för barnet i den situation ni är i.
Om jag får ge ett dyrköpt råd så är det att acceptera det som är och stötta barnet i att det får ha en relation med andra vuxna som finns i föräldrarnas liv. Det stärker ditt och barnets relation.
Det låter på inläggen som att du redan förstått att det viktigaste är att det blir rätt, inte att ha rätt.
Du kommer säkert att hamna i situationer där du står för fullbordat faktum att de enda alternativen som finns för barnet är någonting fruktansvärt och någonting som inte alls är bra. Då behöver barnet minst en vuxen som tänker på hur man gör för att inte lämna barnet mitt i en konflikt utan istället med bästa stöd för att klara sig genom de svårigeheter som finns.
I varje konflikt ni som föräldrar har finns det kanske en vinnare, men det finns alltid en förlorare på att ni föräldrar vinner över varandra. Barnet är den eviga förloraren så länge ni underhåller er konflikt.
Barnet behöver er mer än någonsin nu.