EpicF skrev 2024-04-03 09:11:33 följande:
Och var läser du att mamman inte betala sina lån?
Ts har bar pension vilket är för att täcka pappans del av hennes försörjning. Antigen så får mamman denna och betalar då alla basis konstanderna för ts och ts betalar sina egna personliga utgifter med lön och studiebidrag ( vilket brukar vara normalt). Eller så får mamman både barnpension och studiebidraget, och betalar allt, dvs ta betalar absolut inget.
Eller så gör de som idag, ts behåller både barnpension och studiebidraget och betalar hälften av sina egna kostnader.
Eftersom hon också äger ett halvt hus ska hon även betala kostnader för huset. Ett hus kostar mer i månaden är enbart ett bostadslån.
Utbrott? Full? Aggresionsproblem?
Jag märker tydligt att du inte alls har läst eller har svåra läs- och skrivsvårigheter. Och förövrigt kan man också skriva avdöde, även om det inte låter speciellt fint.
Rätt till enligt lag? Ja, det ts har rätt till enligt lag är att behålla sin lön. Vilket hon också gör.
Både barnpension och studiebidraget ska egentligen mamman ha, om vi nu ska gå enligt lagen. Det är inte ts pengar alls.
Traumatiske upplevelser av någon händelse? Nja, inga traumatiska upplevelser här som jag behöver prata ut om. Men tack för omtanken.
Förövrigt nej, ts kan inte få sin mamma utkastat hur ett hus hon äger till 50%. Ja, man står som äger även om man har huslån. Ts har dessutom en liten del av sin del av lånet som mamman var snäll och tog över, förmodligen för att försäkringen inte räckte helt.
Nej, ts har inte heller förtur till huset vid en eventuell tvist. Det har mamman eftersom har störst nytta av huset pga ts syskon.
Jodå, TS skulle kunna få mamman utkastad. Hade TS krävt att få sin arvslott och mamman inte kan köpa ut TS så hade hon snällt fått sälja huset för att TS skulle fått sin del av arvet = utkastad
TS har vad runt 20 000 kvar på lånet om jag minns rätt från tidigare inlägg?
TS tar rätt stort ansvar i dagsläget men det verkar inte folk ta hänsyn till. För det är INTE normalt att en 17 åring ska köpa toapapper och mat till sig och sina syskon. Majoriteten som gapar om att TS ska betala verkar inte förstå att TS tar en hel del ansvar. Men det är att tala för döva öron