BIM april 2024
Om man ska gå efter min vanliga cykel, så ska jag ha mens idag faktiskt. Idag är det 30 dagar sedan senaste mensens första dag. Det är en normal cykel för mig. Men ägglossningen kom ju uppenbarligen skitsent. Så vad ska man tro 😵
Om man ska gå efter min vanliga cykel, så ska jag ha mens idag faktiskt. Idag är det 30 dagar sedan senaste mensens första dag. Det är en normal cykel för mig. Men ägglossningen kom ju uppenbarligen skitsent. Så vad ska man tro 😵
Fick hem mina tidigt tester nyss och kunde såklart inte hålla mig. Negativt. Så att jag skulle haft äl då den första gubben visade det (22/3), är ju uteslutet nu. För då hade jag varit äl+11 idag. Och detta var tidigt tester. Det hade ju visat. Så om jag nu hade äl alls, så lär det varit vid den andra fasta gubben (27/3), vilket betyder att jag är på äl+6 idag. Och då kan det ju såklart inte visa positivt alls nu. Det kan väl tidigast visa om 4 dagar typ. Men jag har aldrig fått ett positivt test så jag förväntar mig inte det nu heller. Har som sagt legat oskyddat i 7 månader. Äl tester i 5 månader... Tänker att vi nog inte kan på naturlig väg och det gör mig så ledsen...
@LUSSE88 (kunde inte citera) Har läst att 7 månader är genomsnitt så helt normalt i så fall. Men vet att man blir så otålig.
Bebissugen91: Tror dom räknar år. 6 månader om man är över 35.
Vi har legat oskyddat i 7 månader, men aktivt försökt i 5 månader och det håller redan på att ta kål på oss. Aldrig något plus :( Har faktiskt gråtit tre gånger idag. Egentligen inte av nån speciell anledning. Men känner mig PMS:ig idag. Är på äl+7. Min cykel har varit knepig genom att visa ägglossning tre gånger på en månad. Dom två första är redan uteslutna, eftersom jag testade negativt senast idag :( Så jag får gå enligt senaste glada gubben på ältestet. Det ger mig äl+7 idag. Eller ja, i 45 minuter till :p Sen blir det äl+8. Men börjar nästan känna mig lite deprimerad. Orolig. FAST att det sägs att det kan ta ett år så gör det mig ledsen och nedslagen varje jäkla månad. Vi gör ju allt rätt..? Vad felas liksom? :(
Bara för skojs skull, räknade jag ut att om jag blivit gravid med mars äl, så blir bf datum 20 december. Det betyder ju att detta var sista chansen för en bebis detta året.
Juliab: Du får "knipa" som man säger till 1/1. :p Min mor lyckades. Min bror var beräknad slutet av december, men kom natten 1/1 :)
Lycka till till dig med Macbookpro, hoppas du plussar så ni slipper fertilitetskliniken :)
Idaho1989: Grattis till frieriet ❤ Och lycka till nu med ÄL :)
Naniismamma: Jag har både halsbränna och illamående men är bara på äl+8 så tror inte det har med graviditet att göra. Åt chilinötter innan så det är nog det 😅 Men klart man vill att allt man känner ska vara pga graviditet. :) Men efter fem månaders intensivt försök (sju månader oskyddat, men inte ältester förrän för fem månader sedan) så är hoppet iiiinte stort. Det existerar knappt längre. Är säkert nåt fel på nån av oss :(
Naniismamma: Var det inte så att du och din man skulle vara ifrån varandra ett tag? :/ Hann ni få till det? :)
Naniismamma: Var det inte så att du och din man skulle vara ifrån varandra ett tag? :/ Hann ni få till det? :)
Det var inte meningen att göra två likadana inlägg, telen laggade :)
Mackbookpro: Hur lång är väntetiden ungefär? Och gäller väntetiden till själva IVF eller till själva utredningen? Eller kanske både ock?
Naniismamma: Okej, jag har tyvärr läst att opiater och opioider försämrar fertliteten. Hoppas ni lyckas såklart ❤