-
Jobbigt för oss :( Men välkommen dit ❤bebissugen91 skrev 2024-04-05 12:38:56 följande:Joinar dig där ❤️ negativt test här imorse.
-
Alltså seriöst... kl 9:30 imorse blödde jag liiite idag. INGET mer har kommit. Fick mensvärk precis i samband med blödningen. Känner INGET sen dess. Är på äl+8. Kan det ha varit en nidblödning tro!? :-O Fast att man ALDRIG fått det vid dom andra 4 graviditeterna!? Åååh hatar att inte veta vad som händer :(
-
Nä, det här kan inte vara en nidblödning tyvärr. Blöder som mens idag. Så det blir nya tag om ca 2 veckor.
-
Nathaliej97: Hoppas du får ge en sådan fantastisk "present" till hans födelsedag :)
-
Jag kan också tas bort... mars försök gick ej heller :( Lycka till ni andra! :)
12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.16/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket18/4 Mammaatillen, andra barnet 5e försöket.18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
20/4 Svartahallon, första barnet 3e försöket (andra försöket efter utomkvedshavandeskap)20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X20/4 amiilee, första barnet, 13e försöket26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.27/4 henna92, andra barnet, 1.5 års av försöket.29/4 Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöker efter missfall29/4 Syskonlängtan, 2:a barnet, 3:e försöket (2:a efter missfallet i januari). -
12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.16/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket18/4 Mammaatillen, andra barnet 5e försöket.18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
20/4 Svartahallon, första barnet 3e försöket (andra försöket efter utomkvedshavandeskap)20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X20/4 amiilee, första barnet, 13e försöket
24/4 garderobsblomma, 2a barnet, 1a försöket
26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.27/4 henna92, andra barnet, 1.5 års av försöket.29/4 Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöker efter missfall29/4 Syskonlängtan, 2:a barnet, 3:e försöket (2:a efter missfallet i januari).
3/5 Sand13, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket.
Nya BIM är i maj men hänger nog kvar här lite om det är ok? ❤ -
Läste precis i den stora rosenrot tråden här på familjeliv. Alltså typ alla blir ju gravida på första försöket med rosenrot. Även dom som försökt länge utan et. Blev verkligen hoppfull efter att ha läst om rosenrot. Denna cykeln gick jag all in med rosenrot, började på mensens första dag, som man ska. Mensen varade i 5 dagar, alltså kortare än vanligt för mig. Vilket andra kvinnor oftast också upplevde med rosenrot. Folk fick tidigare och tydligare ägglossning med rosenrot. Min mens slutade för två dagar sedan, är bara på cd7 nu och vanligtvis känner jag inget så tidigt i cykeln! Men, idag har jag tydliga äl-känningar i BÅDA äggstockarna, vilket aldrig händer annars, jag känner bara i ena äggstocken varje cykel. Jag tror ju dock inte det är ägglossning exakt nu redan, men något börjar definitivt hända i äggstockarna redan nu. Spännande! Många fick tidigare äl än vanligtvis, vissa redan cd8-cd10. Jag har vanligtvis sen äl, tidigast cd18. Så att det känns att äggstockarna jobbar redan cd7 känns häftigt :) Jag äter Life's egna rosenrot, två om dagen. Detta är första cykeln jag testar rosenrot. Men vågar inte hoppas för mycket för jag har inte mycket tur här i livet hehe. Får jag ägglossning inom cd12 så har jag BIM nu i april. Men kommer bekräfta med äl-tester också. :)
-
www.familjeliv.se/forum/thread/78571031-den-stora-rosenrot-tradenLugnoro skrev 2024-04-11 21:14:13 följande:
Sand13, länka till tråden
-
www.familjeliv.se/forum/thread/78571031-den-stora-rosenrot-traden/1
Börja från sida 1. Där är 45 sidor. -
Anonym Första: ja men min cykel var redan ur balans, så det vore ju skönt om den stabiliserar sig.
-
CD9 och har redan fått blinkande gubbe på ägglossningstest :) Antar att det är som det stod, att äl kommer tidigare med rosenrot. Och massa fertila flytningar har jag redan. Och värk i båda äggstockarna. Mensen slutade redan cd5. Hade rund ring ända tills imorse, då blinkade det. Ja, vi kör på nu även om det kan tyckas tidigt.
-
Svartahallon: Stort grattis! 😍 Visst hade ni väl försökt länge?
-
Okej, hoppas det går bra denna gången ❤Svartahallon skrev 2024-04-16 13:05:21 följande:
Sand13: Nej inte alls om man jämför med många andra. Det här blev andra graviditeten på tre försök. Första försöket blev en graviditet som slutade i utomkvedshavandeskap, sen en cykel efter det där det inte blev något. Och nu är vi är i tredje cykeln. Så vi har skrivit försökt sen i slutet av december. Är så tacksam för det!❤️
-
Här går dagarna långsamt till ägglossning 😅 Haft blinkande tester i 4 dygn nu. Ska bli spännande att se om det blinkar eller blir fast gubbe imorgon bitti. Blir CD13 imorgon :) Seeeen blir det lång väntan till BIM efter ägglossning. Usch, detta kämpandet och värnandet varje månad. Man blir ju psykiskt helt utmattad...mammaatillen skrev 2024-04-16 19:35:43 följande:
Näe hörni vad dagarna går lååångsamt, är på BIM-2 och har bara ett jädrans test hemma som jag inte vill slösa 😂 kan dagarna gå fortare 😩
Har beställt ett gratis test från testlagret men det lär väl inte komma fören BIM ändå😂
-
Fortfarande blinkande gubbe på äl-testet. Fem dagar i rad nu. Vill ha fast gubbe nån j*kla gång.
Men kan ju berätta att jag har lämnat blodprover inför fertilitetsutredning och sambon har lämnat sitt första spermaprov nu. Han ska lämna ett till om ca två veckor. Sen tar det ca 8 veckor innan vi får resultatet. Och då blir det läkarsamtal. -
Nathaliej97: Tror definitivt det kan vara på gång! Jag vet inte hur det brukar vara för dig men jag brukar få glad gubbe på dom rosa två dagar i rad :)
-
Grattis till plussen här! 😍
Jag får fortfarande blinkande gubbe på äl-testen så min BIM blir ju då inte i april...
Lycka till alla! -
Nathaliej97: Nej jag tempar inte. Vi har kört med äl-tester i fem månader, men legat oskyddat regelbundet mycket längre, så pass länge att vi faktiskt har påbörjat fertilitetsutredning nu. Jag har fyra barn sen innan, fick dom alla i 20-årsåldern, sambon har inga. Nu har vi åldern till vår nackdel, och att vi inte vet hur hans spermakvalitet är alls. Jag har lämnat blodprover och han har lämnat ett spermaprov och ska lämna ett till nästa vecka. Sen får vi svar/resultatet inom åtta veckor sa dom. Men vi fortsätter försöka under tiden ändå. Jag har "på äldre dar" (35+) börjat få väldigt oregelbunden menscykel, så jag ville försöka mig på rosenrot (för att få nån balans och att det skulle stärka ägglossning läste jag) denna cykel och har tagit det nu sedan första mensdagen, är på CD14 idag och fått blinkande tester sedan CD9. Sex dygn alltså. Fick ägglossning som allra tidigast CD18 innan (nu på senare år), ibland kunde den komma så sent som CD25 och sånt. Vilket gav långa cykler. Så hoppades rosenrot skulle stabilisera och inte göra ägglossningen så himla sen, men eftersom det fortfarande inte kommit nån ägglossning och snart slår det om till CD15 för mig, så börjar jag undra om rosenrot nog egentligen inte gjort nån nytta. Ska iallafall bli spännande att se vad våra prover säger om oss, runt juni :)