• Sand13

BIM april 2024

Guuud vad dagarna går långsamt här. ÄL+6 bara. Plussade med mina andra barn ganska tidigt, runt ÄL+10. Så ska testa på söndag :) 

• Sand13

Om alla värden är bra under en fertilitetsutredning, får man inte ändå gå vidare med IVF då?

• Sand13
    Juliab skrev 2024-04-03 17:19:04 följande:

Sand13 skrev 2024-04-03 17:03:29 följande:

Om alla värden är bra under en fertilitetsutredning, får man inte ändå gå vidare med IVF då?

Jodå, men vi har ett barn sedan innan så vi får göra allt privat. under utredningen blev jag gravid men det blev ett missfall. Så nu tänker vi att vi provar ett par cykler till och så får vi se om det tar sig igen. Annars tänker jag göra spolning och därefter IVF kanske till hösten om det inte funkar naturligt. Det kommer kosta 50-100.000kr i så fall. Lite surt. Orättvist att man inte får gå via landstinget för sekundär barnlöshet.
    Okej. Jag har barn, men inte min sambo. Vad gäller då? :/
  • Sand13
    Kaffetanten skrev 2024-04-03 20:51:21 följande:

hej! skönt att läsa att man inte är ensam med att bli tokig på att invänta mens. Är det bara jag som känner av minsta lilla tarmrörelse eller symtom som graviditet? usch, är i sån fas där jag är HELT säker på att jag kommer få mensen (lär komma i natt) och bara väntar in det? men sen finns ändå hoppet som sitter i bakhuvudet som kommer bli så ledsen när det väl sker.. blä? 14 långa dagar efter ÄL. Jag har inte vågat göra ngt tidigt gravidtest. Enda korta ögonblicket jag varit gravid fick jag pos gravtest på dagen jag skulle få mens och så fick jag mensen 12h senare? 34 år här. Tidigare barnlös. Jag och sambon har försökt sen november.

Har hänt mig en gång också faktiskt, att jag fick positivt vid BIM, men mensen kom samma dag :-S Antar det var ett mycket tidigt missfall. I övrigt har vi nu försökt i dec, jan, feb och mars. Så fyra aktiva försök. Vi har dock legat flera månader innan dess oskyddat. Men räknar det som aktiva försök när vi drog in ältester :p Är på ÄL+6 idag. BIM 11/4. Olidlig väntan.
  • Sand13

Ja, vi måste såklart försöka 8 månader till innan vi kan få nån hjälp. :) Ville bara veta med tanke på att frågan togs upp :) Har dock läst att det räcker med att ha försökt 6 månader när man är över 35 år. Vet inte om det är olika beroende på var man bor. Vi har egentligen försökt rätt länge, men först för 4 månader sedan började vi med ältester.

• Sand13

Äl+8 imorgon och har tester som dom skriver kan visa graviditet från 7 dagar efter befruktning. Vågar man testa imorgon då? Har inte plussat förrän tidigast äl+10 förr, men det var ju evigheter sedan. Fanns nog inte ens tidiga tester då om jag minns rätt. Var 19 med första barnet. Fyller 36 i år. Är ju verkligen inte säker på att jag ens är gravid... Fjärde försöket med en annan man nu och vi är båda lite "äldre" nu ju och han har inga barn... Vet ingenting om hur han eller för den delen jag nuförtiden "fungerar". Tiden får utvisa.

• Sand13

Vaknade nu och tänkte att det kan ju inte skada att ta ett test. ÄL+8. Tidigt test, negativt :( Testar på söndag på ÄL+10, då jag plussat förr. Gör jag inte det, med tidiga tester dessutom, så antar jag att vi får gå över till vårt femte försök nu i april :/ Lite snabbt räknat blir BIM runt mitten av maj då. Börjar redan ge upp detta försöket också känner jag...

• Sand13
    bethrest skrev 2024-04-05 06:35:44 följande:

Ja här var det då ingen tvekan om saken?!

Grattis! Vilken dag efter äl är du på? :) Är det ett sånt tidigt test? Hur länge har ni försökt?
  • Sand13
    Började tyvärr blöda nu. 8 dagar efter äl :( Jäkligt tidig mens tycker jag, men kroppen har varit lite konstig senaste tiden. Jag kommer börja med rosenrot denna cykel. Nån som har erfarenhet av det? Det kan väl göra menscykeln mer regelbunden? 
  • Sand13

Förra månaden kom mensen på äl+12. Denna månaden på äl+8. :( Förstår inte. Hoppas rosenrot kan stabilisera cykeln... 

Har startat en BIM maj 2024 grupp nu. Ni som vill får gärna joina mig om det inte går vägen för er heller ❤

Svar på tråden BIM april 2024