-
-
Vem kunde tro att det skulle vara så här svårt att skaffa barn!? Det är ju en hel vetenskap 😅 Kroppen indikerar en sak, men testerna indikerar inte samma. Jösses 🤔
-
Ja då har dom fått jackpott direkt 😅 Och vissa vill inte ens det, medan vi andra kämpar varje månad för att bli gravida. Livet är inte rättvist alltid. :/fancyr skrev 2024-03-19 16:07:30 följande:Om man ändå hade vetat. Det är definitivt inte det man fått inprogrammerat sen barnsben 🤣🤣 visserligen är det sant att det bara kan ta en gång men då jäääääklar ska man veta att man har haft riktigt ?tur?. 😂
Här går det inte lätt inte. Fasen vad drygt det är att vänta på ännu en ägglossning... Testen bara blinkar. 5 dagar i rad nu. Vi ligger ju... Men vill fasen ha ägglossning nu. Börjar bli tröttsamt 😅 CD16 idag, det har blinkat sedan CD12. Testar imorgon igen, på CD17. Hoppas på fast gubbe snart... Tycker jag redan haft massa ägglossningssymtom men kanske inte kroppen har lyckats släppa nåt ägg ändå... Svårt att veta vad fasen som händer i kroppen. -
Vi har ju dessutom legat helt oskyddat i över 7 månader utan att jag har blivit gravid (5 månader med ägglossningstester). Gud vad man börjar tro att nåt är fel nånstans...
-
Fancyr: (Gick ej att citera). Ja, vi kommer kontakta vårdcentralen i första hand och berätta läget och se vad och hur man kan göra, iallafall för att kolla äggstockar/livmoder osv och spermakvalitet, om vi inte lyckas denna månad. Jag fyller 36 i år och vi har inga barn. Så ja, vi kommer kolla upp det som sagt, om vi inte lyckas nu i mars. Har fortfarande blinkande gubbe på ägglossningstesten och vi gör allt vi kan varje månad. Jag har fått fasta gubbar varje månad.
-
Bebissugen91: Mina tester har blinkat sedan CD12 och blinkar ännu på CD16. Himla drygt. Börjar bli slitsamt det här, både fysiskt men framförallt psykiskt! Ni har väl också försökt flera månader, om jag minns rätt?
Men man räknar ju ut beräknad förlossning utifrån senaste mensen väl? Inte efter ägglossningen? Jag hade senaste mensens första dag den 4/3 och det blir ju beräknad förlossning i början av december. -
Räknar du positivt äl test som blinkande eller fast gubbe? :)bebissugen91 skrev 2024-03-19 22:47:33 följande:
Ja vi är inne på 8e försöket nu. Blir det inget innan september så kommer vi gå till en fertilktetsklinik och kolla upp oss. Jag är 32 och sambon 36.
Ja precis, från senaste mensen första dag. 😊
Denna månaden kör vi också varannan dag fram tills positivt äl test och varje dag efter det i 3 dagar. Kul att vi är fler som kör varannan dag.
-
Okej, ja när jag får fast gubbe ska vi också försöka få till det iallafall tre dagar i rad. Nu efter mensens slut och under blinkandet på testerna har vi kört varannan dag. Alltså hoppas verkligen på ägglossning snart, för på fredag till söndag har vi gäster sovandes här så kommer bli svårt/obekvämt att ligga i helgen. 😅 Bara för det får jag säkert fast gubbe på fredag -.-bebissugen91 skrev 2024-03-20 00:00:39 följande:Fast gubbe 😊 är inne på min första fertila dag idag
-
1/4, Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
2/4, nathaliej97, tredje barnet, 3e försöket.
5/4, Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
9/4, bebissugen, första barnet, 8e försöket
16/4 Fancyr, tredje barnet, 5e försöket. (prel.datum)
18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
19/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
Uppdaterar mitt BIM-datum då det trots allt verkar vara ägglossning senare än vad jag trodde. Sen samtidigt har vi inte möjlighet att ligga mer efter fredag morgon, så det är lika bra att räkna från sista ligget och två veckor fram efter det 😅 Hehe. :) -
Fasen vad tråkigt. Verkar vara lite i samma sits här! Har haft blinkande tester i 7 dagar. Nu kom det fertila flytningar igen (fick det förra veckan med, men ingen fast gubbe), fertila flytningar brukar innebära ägglossning inom två dygn för mig. Men det bara blinkar fortfarande, och imorgon får vi gäster över helgen. Suck...nathaliej97 skrev 2024-03-21 08:53:31 följande:
Kommer missa min ägglossning denna gång då den fortfarande inte hänt och vi inte kommer ha möjlighet att få till det mer. Nästa BIM blir dock också i april så jag uppdaterar bara mitt datum:
1/4, Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
5/4, Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
9/4, bebissugen, första barnet, 8e försöket
16/4 Fancyr, tredje barnet, 5e försöket. (prel.datum)
18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
19/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.