mammaatillen skrev 2024-04-14 08:23:24 följande:
Nathaliej97: Tack! Jag håller tummarna för dig och alla er andra också! När jag har ÄL-flytningar så brukar det oftast bara vara under 1 dag, men det skiljer sig ibland från månad till månad. Vet att jag någon gång inte fick såna flytningar alls men jag fick ändå min mens så ägglossning måste ju ha skett ;)
Anonym (fundersam): Förstår dig precis, det är inte alls roligt med den där ovissheten! Har du någon app du kan använda dig av? Kanske får du bättre koll på din cykel om du loggar mens och ägglossning? Jag använder mig av appen FLO, sen finns naturalcycles också, men jag använder inte den då jag testat att tempa förut och mådde inte alls bra av det pga stress. Men det är många som älskar naturalcycles! Jag hade också älskat det som preventinmedel men inte för att just bli gravid ☺️
Idag är jag på CD27, ÄL+9, BIM-4! Tyvärr har jag noll symtom på varken graviditet eller mens. Så slösa mitt sista graviditetstest har jag en känsla av att jag inte kommer behöva göra denna månad. Innan mens brukar jag ha torra eller väldigt kompakta flytningar, nu har jag NOLL flytningar, helt snustorrt 😂 och vid graviditet har man ökade krämiga vita flytningar?
Sen har jag alltid innan mens: PMS humör, illamående, molande värk i tjejmagen och extremt ömma och svullna bröst. Precis såna vanliga graviditets symtom så det är varje månad lite spännande åtminstone att känna nånting, men denna månad har jag som sagt noll symtom. Inga alls! Så tråkigt haha..
Ni andra? Vad har ni för symtom? Hur ser flytningarna ut och är det någon som vågat testa än?
Jag är på äl +8 och bim -6. Tog ett testa tidigt i morse som var negativt vilket var väntat. Svårt att låta bli att testa fast det är för tidigt haha.
Har inga symptom alls. Blir en spännande vecka för oss 🙂